Ce câştigă Orange prin achiziţia Romtelecom, într-o tranzacţie de 500 mil. euro: Propria reţea fixă care acoperă 3 milioane de gospodării

Autor: Adrian Seceleanu 14.11.2020

Achiziţia nu le va permite francezilor să devină numărul unu pe pieţele cheie de cablu TV şi internet fix, unde grupul local Digi rămâne lider clar, cu peste 50% din numărul de clienţi, dar le oferă, în sfârşit, propria reţea fixă, care acoperă circa 3 milioane de gospodării.

Orange, liderul pieţei de telecom din România - cu afaceri de 5,8 mld. lei (1,2 mld. euro) în 2019 - generate în principal de telefonia mobilă - va achiziţiona fostul Romtelecom, compania de servicii fixe a grupului Telekom, un business cu venituri de circa 2,8 mld. lei (593 mil. euro), aproximativ 1,3 milioane de clienţi pentru servicii TV, câte aproximativ un milion de clienţi pentru serviciile de net fix şi telefonie fixă şi, în principal, o reţea de fibră care acoperă aproape 3 milioane de gospodării, au declarat pentru ZF surse din industrie.

Achiziţia, discutată de cei doi giganţi de circa patru ani de zile, îi va permite Orange să-şi rezolve problema stringentă a absenţei unei infrastructuri fixe extinse până în casele clienţilor de pe segmentul de retail, care să-i permită să vândă pachete fix - mobil către clienţi. Orange, care a ezitat de-a lungul anilor să demareze procesul anevoios de a-şi dezvolta propria reţea fixă, a testat în ultimii ani colaborarea cu Telekom, semnând un acord care îi oferea acces la reţeaua de fibră a Telekom din mediul urban.