Efecte pozitive ale pandemiei pentru unele businessuri: Reţelele locale de magazine alimentare cresc mai rapid decât jucătorii internaţionali într-o perioadă în care consumatorii susţin jucătorii autohtoni

Autor: Cristina Roşca 09.11.2020

♦ Evoluţia vânzărilor în comerţul alimentar diferă puternic atât în funcţie de formatul de magazin, cât şi în funcţie de luna sau perioada raportată ♦ Mai exact, consumul a crescut cu 34% în martie, cu doar 1,2% în aprilie şi în medie cu 10,8% în perioada mai-octombrie ♦ Supermarketurile moderne au fost principalele destinaţii de shopping în lunile de lockdown, dar în perioada următoare magazinele locale au câştigat teren ca niciodată în ultimii ani.

În perioada mai-octombrie, vânzările supermarketurilor locale, mai exact acele magazine ce aparţin unor lanţuri dezvoltate de antreprenori, au crescut cu 17%, cel mai alert ritm dintre cele analizate de compania de cercetare de piaţă RetailZoom.

Avansul e de aproape două ori mai rapid decât cel al pieţei totale şi decât al segmentului de proximitate. Spre com­pa­raţie, vânzările din ma­ga­zinele pe format mare – hipermarketuri şi cash & carry – au un plus de 6,8% în această perioadă versus lunile si­mi­lare din 2019, pe când în super­marketurile moderne avansul e de 13,4%.