Orange devine un jucător cu afaceri anuale de 1,8 mld. euro şi aproape 16 milioane de clienţi după achiziţia fostului Romtelecom. Principalul activ obţinut de Orange este reţeaua fixă a Telekom, care acoperă trei milioane de gospodării cu fibră optică la nivel naţional

Autor: Adrian Seceleanu 10.11.2020

Orange, liderul pieţei locale de telecomunicaţii, va deveni un jucător cu afaceri anuale de aproape 2 mi­liarde de euro şi 16 milioane de clienţi pentru servicii fixe şi mobile prin preluarea fostului Romtelecom - o tranzacţie de 268 mil. euro, arată primele informaţii oficiale publicate de companii despre tranzacţie în dimineaţa zilei de ieri. ZF a scris încă de joia trecută despre tranzacţie, citând surse apropiate discuţiilor, însă confirmarea oficială a venit doar luni.

Orange, care s-a ferit în întreaga sa prezenţă pe piaţa locală să intre în anevoioasa activitate de dezvoltare şi extindere a unei reţele proprii de fibră optică, spre deosebire de RCS&RDS Digi, Telekom, UPC şi alte sute şi mii de jucători mai mici lolcai, câştigă acum propria infrastructură fixă, a cărei absenţă devenise o problemă strategică atât în contextul unui apetit în creştere pentru pa­chete fix mobil, cât şi a viitoarei expansiuni la nivel naţional a tehnologiei 5G, unde reţeaua fixă este esenţială. Absenţa reţelei fixe devenise o problemă strategică mai ales în contextul în care toţi competitorii mari (Vo­dafone şi Digi) aveau şi reţele fixe şi mobile.