Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul non-bancar a înregistrat 1.000 de cereri de soluţionare. Pste 80% din litigii sunt legate de RCA

Autor: Mircea Nica 11.11.2020

Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) a înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, circa 1.000 de cereri de soluţionare, aproape dublu faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

Din punctul de vedere al numărului de litigii rezolvate, din anul 2016 până la jumătatea anului 2020 s-au soluţionat circa 885 de litigii. Litigiile au vizat în proporţie de 99% aspecte cu privire la despăgubirile primite în baza unor poliţe de asigurare şi 84% în cazul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA).

Numărul de cereri primite spre soluţionare a crescut de la 32 în anul 2016, la circa 1.200 de cereri prognozate pentru finalul anului 2020, însemnând o creştere constantă a gradului de încredere a consumatorilor în soluţiile oferite de conciliatorii SAL-Fin. Media de soluţionare a unui litigu este de 27 de zile prin propunerea unei soluţii şi 55 de zile prin impunere unei soluţii.