Tendinţe în business. Reţelele din comerţul modern vin cu formate noi în plină pandemie pentru a se adapta schimbărilor de consum şi pentru a atrage noi categorii de clienţi

Autor: Cristina Roşca 12.11.2020

♦ Kaufland, liderul comerţului local, a deschis în nordul Bucureştiului un concept de magazin activ pe segmentul premium al pieţei ♦ Profi, cea mai extinsă reţea de magazine din România, testează la Ploieşti un model ce porneşte de la un supermarket standard, dar are încorporată şi o componentă de proximitate ♦ Magazinele Penny trec şi ele printr-un proces de rebranding, astfel că au o zonă extinsă pentru produse proaspete şi mărci proprii.

Retailerii îşi adaptează în permanenţă oferta de produse şi reţeaua de magazine pentru a se plia pe condiţiile din piaţă şi pe comportamentul de consum. Toc­mai de aceea, în ultimii cinci ani jucătorii din co­mer­ţul modern au pus accentul tot mai mult pe magazine mai mici ca suprafaţă, amplasate în proximitatea birourilor sau a locuinţelor. Alte pariuri au fost magazinele online şi cele de tip discount.

În 2020, în plină pandemie de COVID-19, retailerii nu doar că nu pun pe pauză investiţiile pe care le aveau bugetate pentru acest an, dar lansează şi concepte noi într-un moment în care piaţa se aşază după unul dintre cele mai importante evenimente pe care societatea le-a trăit în ultimul secol.