Promit autostrăzi peste munţi, dar nu reuşesc să termine un drum de 3 km: CNAIR anunţă pentru a treia oară în ultimii 9 ani câştigătorul licitaţiei pentru Varianta de Ocolire Mihăileşti

Autor: Bogdan Alecu 13.11.2020

După ce două companii din Spania au blocat construcţia centurii ocolitoare a oraşului Mihăileşti, la 9 ani de la lansarea iniţială a proiectului, o companie din România a câştigat licitaţia şi se pregăteşte să demareze lucrările.

În 2011 CNADNR a demarat proiectul, iar licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras pentru drumul de 3,18 km cu două benzi pe sens.

Spaniolii au abandonat în doar câteva luni proiectul, neexistând la acea vreme nici măcar o organizare de şantier.

Licitaţia a fost reluată pentru ca în aprilie 2016 proiectul să fie câştigat de alţi spanioli, compania Copisa Constructora Pirenaica. Deşi în 2018 proiectul trebuia să fie gata, abia în primăvara acelui an a existat pentru prima dată o organizare de şantier. Lucrările au demarat, însă cu un număr insuficient de muncitori şi utilaje, iar la scurt timp, în 2019, Ministerul Transporturilor a rupt contractul pentru ca CNAIR să construiască restul de 70% din proiect în regie proprie. Un încă un an de zile şantierul a fost abandonat, pentru ca în 2020 licitaţia să fie reluată.

În condiţiile în care Ministerul Transporturilor promite autostrăzi care să taie munţii, în timp ce de ani de zile sunt inaugurate cioturi fără legătură între ele, un drum de 3 km cu două benzi pe sens nu a putut fi construit timp de 9 ani de zile, timp în care aproape zilnic sunt formate cozi kilometrice.

La nouă ani de la demararea proiectului cea de-a treia licitaţie a fost câştigată în premieră de un constructor român – Viarom Construct, pentru 36,86 mil. lei fără TVA. Durata contractului este de 12 luni, iar garanţia este de 5 ani. Deşi un drum de 3 km la câmpie ar putea fi realizat în câteva săptămâni.

Viarom Construct este unul dintre cei mai experimentaţi constructori români, printre proiectele executate fiind şi pista Aeroportului din Braşov şi având mai multe proiecte în derulare. Este pentru prima dată când la Mihăileşti vine un constructor cu experienţă în România. Până acum compania de drumuri a desemnat constructori fie fără nicio experienţă în România, fie constructori cu grave probleme şi pe alte şantiere, precum Copisa, care anterior au mai blocat şi construcţia centurii oraşului Tg. Mureş, unde a câştigat, aceasta neavând capacitatea de a proiecta drumul.