Brandul de ţară al României a ajuns să mai valoreze doar 160 mld. dolari, după o scădere dramatică de 26%. România coboară două locuri pe poziţia 49

Autor: Cristina Roşca 16.11.2020

♦ Pandemia a şters cu buretele 13 mld. dolari din valoarea primelor 100 de branduri de ţară din toată lumea ♦ Există puţine branduri care au continuat să îşi majoreze valoarea, în top 20 singurul exemplu fiind Irlanda.

România se află pe poziţia a 49-a în topul celor mai valoroase branduri de ţară din lume, departe de vârfurile dominate de coloşii SUA (23.738 mi­liarde de dolari), China (18.764 mld. dolari) şi Japonia (4.261 mld. dolari). La vârful clasamentului sunt puţine schimbări, mai exact rocade între nume deja existente, arată cel mai recent raport al companiei Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand.

Piaţa locală a pierdut două poziţii în clasamentul mondial, coborând de pe 47 pe 49 după ce valoarea brandului de ţară a scăzut drastic, cu 26%, până la doar 160 mil. lei. Cele mai multe ţări au văzut evoluţii similare ale brandului de ţară, însă declinul variază puternic. China a pierdut doar 3,7%, iar Japonia 6%, în timp ce declinul în cazul Germaniei, Indiei sau Coreei de Sud sare şi el de 20% ca în cazul României.