ZF Ecosistemul Marketplace. Florin Filote, vicepreşedinte al eMag: „Estimăm că vom ajunge la 40.000 de vânzători pe platforma Marketplace la finalul acestui an, iar pentru 2021 estimăm un număr de 55.000“

Autor: Alexandra Cepăreanu 17.11.2020

Aproximativ 2.500 de companii vând produse prin intermediul platformei Marketplace în ţări în care aceasta este activă, precum Ungaria şi Bulgaria. „Ne-am gândit să le permitem cât mai multor companii româneşti să iasă în afara graniţelor României.“

eMag Marketplace, prin care companiile îşi pot lista produsele pe site-ul eMAG în schimbul unui comision la fiecare vânzare, se îndreaptă spre un număr de 40.000 de vânzători înregistraţi pe platformă.

Ideea dezvoltării platformei eMAG Marketplace s-a născut în 2011. În timp, platforma a atras un număr din ce în ce mai mare de companii care îşi vând produsele prin intermediul acesteia. Florin Filote, vicepreşedinte al eMAG şi cel care a coordonat ecosistemul Marketplace în ultimii ani, estimează că în 2021 platforma eMAG Marketplace va înregistra 55.000 de selleri (companii care vând produse prin intermediul platformei - n. red.).

„Continuăm cu listările de noi companii. Este o buclă pe care o numim infinită de selleri şi IMM-uri care intră pe Marketplace în fiecare an. Pentru anul viitor ne aşteptăm ca numărul acestora să crească cu cel puţin 15.000 de selleri care ni se alătură. Deci, estimăm că vom încheia anul 2021 cu circa 55.000 de selleri pe Marketplace“, a spus Florin Filote, vicepreşedinte eMag, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF ECOSISTEMUL MARKETPLACE.

În contextul crizei sanitare, determinată de pandemia de COVID-19, cu consecinţe în zona economică, Florin Filote spune că faţă de perioada similară a anului trecut s-a înregistrat  o creştere de 30% a numărului de selleri noi care s-au alăturat platformei Marketplace de când a început pandemia până în prezent.

De asemenea, companiile care vând produse prin intermediul platformei au angajat peste 30.000 de oameni, pentru a putea să gestioneze operaţional modelul Marketplace.

„Modelul marketplace ajută sellerii deoarece îi expune unui număr mare de clienţi. Vânzările sunt distribuite echilibrat, sellerii din marketplace vând toate categoriile de produse. Din punctul de vedere al volumelor am reuşit anul trecut să atingem 34% din total valoare a eMag, am depăşit anul trecut 52% din total unităţi vândute.“

Platforma oferă sellerilor posibilitatea să vândă produse sau servicii atât pe piaţa naţională, cât şi pe piaţa din Ungaria şi Bulgaria, ţări în care este activă.

„În prezent sunt circa 2.500 de selleri care vând peste graniţele României în ţările în care emag Marketplace este prezent, precum Ungaria şi Bulgaria. Ne gândim să le permitem cât mai multor companii româneşti să iasă în afara graniţelor.“

În segmentul de Marketplace, în România, împreună cu echipele de tehnologie, lucrează în jur de 250 de angajaţi, a adăugat Florin Filote.

„Ajungem la 350 de angajaţi în acest segment de business dacă îi adăugăm şi pe cei din Bulgaria şi Ungaria. În Marketplace nu este nevoie de suplimentarea echipei, pentru că modelul de business este gândit să scaleze prin tehnologie, avem foarte multe tool-uri (instrumente) pe care le punem la dispoziţia sellerilor pentru ca ei să gestioneze cât mai bine totul, fără a fi nevoie de oameni.“

Planurile reprezentanţilor eMAG în ceea ce priveşte platforma Marketplace vizează dezvoltarea unei aplicaţii pentru sellerii de pe platformă.

„În planurile noastre este prevăzută şi lansarea unei aplicaţii pentru sellerii prezenţi în ecosistemul Marketplace. Ne aşteptăm să o lansăm în primăvara anului 2021.“

Cu ocazia campaniei de Black Friday din acest an, organziată de eMAG pe 13 noiembrie, Florin Filote a estimat că businessurile prezente pe platforma Marketplace vor vinde aproximativ 425.000 de produse, adică aproape 23% din totalul vânzărilor înregistrate în luna noiembrie.

„Ne aşteptăm ca la nivelul platformei eMAG să înregistrăm comenzi de 585 de mil. lei anul acesta, care înseamnă cu 17% mai mult faţă de anul trecut, pentru că avem reduceri cumulate de 300 mil. lei. Pentru sellerii de pe platformă estimăm rezultate similare, ne aşteptăm ca ei să vândă undeva la 425.000 de produse“, a mai spus Florin Filote.