Tiberiu Mosa, deputy CEO Banca Transilvania: Eu, ca bancher, cred că trebuie să facem lucruri care sunt viabile economic. De aceea, trebuie să avem o mentalitate incluzivă pentru a putea opera dincolo de mentalitatea economică

Autor: Mircea Nica 18.11.2020

„Dacă aş fi un fintech, mi-aş începe drumul cu IMM-uri. Competiţia este acum peste tot. Viteza schimbării în digital este mare, însă nu este suficient de mare. Deocamdată, încercăm să convertim online ofertele tradiţionale, adaptăm modul de a ne întâlni cu clienţii. Pentru noi ancora tradiţională a fost întâlnirea cu clienţii fizic.“

Raţionalitatea unui business îm­piedică câteodată dezvoltarea unei vi­ziuni care ar putea duce la un un busi­ness atractiv, iar pentru jucătorii tra­di­ţio­nali este uşor să urmărească clienţii cor­porate mari sau cei individuali de pe segmentul de retail pentru că veneau ca o moştenire, dar acest lucru se schimbă, a spus Tiberiu Moisă, director general adjunct MidCorporate & IMM la Banca Transilvania (BT), în cadrul eve­ni­mentului FinVision organizat de FintechOS.

„Eu, ca bancher, cred că trebuie să facem lucruri care sunt viabile econo­mic, dar nu este mereu în inte­re­sul cli­en­tului. Trebuie să avem o men­talitate incluzivă pentru a pu­tea opera dincolo de o menta­li­tate economică. Câte­o­dată raţio­na­litatea business-ului ne îm­pie­dică să dezvoltăm o viziune care ne-ar putea duce la o situaţie atrac­tivă a business-ului. În fie­care an IMM-urile se schimbă, ies, intră, este destul de dificil să le ges­tionezi. Pentru jucătorii tra­di­ţio­nali este uşor să urmăreşti cli­enţii mari corpo­rate sau cei indi­vi­duali pe seg­men­tul de retail pentru că ve­neau ca o moştenire, dar acest lucru se schimbă.“

Tiberiu Moisă a mai spus că cel mai probabil fintech-urile vor căuta mai adânc în seg­men­tul de IMM-uri pentru că acesta a ajuns atractiv, cu multe oportu­nităţi.