Agroland încheie anticipat plasamentul privat de acţiuni şi atrage 38,5 mil. lei (7,9 mil. euro) de la investitori, de peste patru ori mai mult decât valoarea ofertei

Autor: Cristina Bellu 19.11.2020

Agroland Business System, societate care deţine cea mai extinsă reţea de magazine agricole din România, controlată de omul de afaceri Horia Cardoş, anunţă încheierea unui plasament privat prin care au fost subscrise 8.565.782 de acţiuni, în valoare de 38,5 milioane de lei (7,9 milioane de euro).

Plasamentul a fost intermediat de TradeVille şi, deşi iniţial fusese programat pentru perioada 18 noiembrie - 2 decembrie 2020, acesta s-a încheiat anticipat din prima zi, în condiţiile unei suprasubscrieri cu 385% peste valoarea ofertei. 

Totalul acţiunilor subscrise a fost de 4,85 ori mai mare decât oferta iniţială de 1.765.590 de acţiuni şi s-au înregistrat 139 de subscrieri. Metoda de alocare utilizată a fost pro-rata, iar preţul de vânzare a fost de 4,5 lei pe acţiune. Subscrierea minimă s-a ridicat la 99.000 lei, echivalentul a 22.000 de acţiuni.

„Investitorii la bursă caută predictibilitate, rezultate financiare solide şi planuri de dezvoltare sustenabile, iar acestea sunt principii pe care am construit de la bun început businessul Agroland şi pe baza cărora vom creşte în continuare”, spune Horia Cardoş, fondator şi Director General al Agroland.

Peste 97% dintre ordinele de subscriere ale clienţilor TradeVille, care au participat la plasament, au fost lansate prin platforma online de tranzacţionare. Această ofertă de acţiuni survine la opt luni de la finalizarea unei oferte de obligaţiuni corporative, desfăşurată de Agroland în parteneriat cu TradeVille, prin care a fost obţinută o finanţare de 8.080.300 lei. Capitalul respectiv a fost parţial utilizat pentru dezvoltarea unui nou concept de magazine, Agroland MEGA, care se adresează atât clienţilor tradiţionali, cât şi celor cu venituri peste medie. 

„Chiar dacă anul 2020 se apropie de final, TradeVille continuă seria plasamentelor de succes cu acţiunile uneia dintre cele mai interesante companii din agribusinessul românesc. Cu interese variind de la comerţul cu produse agricole clasice la incubarea de companii agri-tech, Agroland are potenţialul de a profita consistent pe seama dezvoltării agriculturii, la noi în ţară”, adaugă Ovidiu-George Dumitrescu, Director General Adjunct al TradeVille. 

În urma încheierii plasamentului de acţiuni, evaluarea Agroland se situează la 10 milioane de euro, potrivit estimărilor reprezentanţilor companiei.

În prezent, Agroland are circa 250 de magazine tradiţionale cu suprafeţe cuprinse între 50 şi 150 mp. Acestea deservesc 400.000 de clienţi anual. Agroland a avut afaceri de 121 milioane de lei în S1/2020, cu 18% mai mari faţă de primele şase luni ale anului 2019, şi un profit net de 8,4 milioane lei, în creştere cu 59%, arată datele publicate la Bursă. Compania ţinteşte o listare de acţiuni până la finele anului.