Norofert raportează un profit net de 5,3 mil. lei la nouă luni din 2020, de aproape patru ori mai mare faţă de perioada similară din 2019. Afaceri de 20,4 mil. lei, plus 258%

Autor: Tibi Oprea 23.11.2020

Norofert Group (simbol bursier NRF), principalul producător român de inputuri organice, a raportat venituri consolidate de 20,4 mil. lei în primele nouă luni ale anului 2020, în creştere cu 258% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi un profit net de 5,3 mil. lei, plus 290%, potrivit datelor din raportul trimestrial publicat vineri seară la bursă.

„Trimestrul trei este de obicei cea mai dificilă perioadă a anului pentru noi, ca şi pentru orice afacere din agrobusiness de altfel, fiind o perioadă în care sezonul de recoltare pentru grâu şi rapiţă se suprapune cu sezonul de vânzări pentru campania de toamnă. Din punctul de vedere al producţiei, logisticii şi finanţelor, este un trimestru foarte solicitant pentru întreaga companie. Anul acesta, pe lângă provocările obişnuite, am fost nevoiţi să ne confruntăm şi cu limitările cauzate de o pandemie globală, precum şi de o secetă severă întâlnită în toată Europa. Dar, în ciuda acestui context dificil, datorită modelului nostru solid de business, la 30 septembrie deja ne atinsesem obiectivele pentru venituri şi profit aprobate pentru întregul an 2020”, a declarat Vlad Popescu, CEO al Norofert.

La nivel de grup, Norofert a închis primele nouă luni ale anului 2020 cu o creştere de 318% a veniturilor din exploatare, cifra de afaceri crescând cu 258%, de la 5,7 mil. lei la 30 septembrie 2019 la 20,4 mil. lei la 30 septembrie 2020.

„Creşterea semnificativă a cifrei de afaceri a fost rezultatul eforturilor continue ale echipei de vânzări, precum şi a poziţiei în creştere a produselor Norofert pe piaţa inputurilor organice şi a celei convenţionale Pe parcursul anului 2020, grupul a văzut beneficiile loturilor demonstrative înfiinţate în campania de toamnă 2019 pentru grâu şi rapiţă, precum şi pentru floarea soarelui, porumb şi soia în timpul campaniei de primăvară 2020. Grupul are o rată de conversie a clienţilor de aproximativ 85% pentru fermierii care au găzduit loturi demonstrative Norofert.

La nivelul întregului portofoliu de clienţi, în 2020, grupul a înregistrat o rată de fidelizare de 95%, atât pentru inputurile ecologice, cât şi pentru cele convenţionale”, se arată într-un comunicat transmis ZF.