Tendinţe în business. Cum a schimbat pandemia de COVID-19 comerţul? Magazinele offline supravieţuiesc, dar se schimbă, în timp ce online-ul câştigă noi adepţi

Autor: Cristina Roşca 23.11.2020

Anul 2020 a adus pentru comerţul mondial – fie el alimentar, de modă, cosmetice, electro-IT sau mobilă - mai multe schimbări decât ultimul deceniu. Pandemia de COVID-19 nu numai că a dus la închiderea în masă a magazinelor offline timp de mai multe luni – mai puţin a supermarketurilor şi a farmaciilor -, dar a şi grăbit o serie de tendinţe.

Comerţul online a căpătat noi dimensiuni în 2020 când oameni care altădată se arătau reticenţi faţă de acest canal nu au avut  alternativă. În acest context, şi re­tailerii au fost nevoiţi să se adap­teze, fie să îşi dezvolte o platformă deja exis­tentă, fie să lanseze una de la zero în timp record.

Compania de cercetare de piaţă Euromonitor a descoperit că 56% dintre retailerii din toată lumea încearcă să vândă în 2020 prin canale digitale adiţionale, în timp ce 73% dintre ei cred că orientarea către acest mediu vir­tual de vânzare va fi per­manentă.