(P) Dragoş Rusu, CEO la Quick Smart City. De la culesul de căpşuni, în vârful pieţei tehnologiei iluminatului LED

Autor: Publicitate 24.11.2020

În fiecare dintre noi zace oarecum latent drumul spre success. Tot ceea ce avem nevoie este un imbold, un click care să ne deraieze de pe plictisitorul drum comun şi să ne aşeze pe o cale nouă, plină de provocărio, la capătul căreia se află succesul.

Acest imbold a venit pentru Dragoş Rusu în 2005, când, aflându-se pe meleaguri străine, la fel ca alte milioane de români, DA, la cules de căpşuni, a fost apostrofat verbal, dar brutal, de un ins oarecare. „Spunea despre noi, despre români, că suntem ruşinea Europei. Că suntem o povară pentru Europa, că nu suntem buni de nimic şi că facem umbră degeaba Pământului. Mă gândeam la bunicii mei, care au luptat în Al Doilea Război Mondial pentru a aduce liberate şi democraţie în Europa. Cât de mândrii erau ei atunci, şi cum erau ărimiţi cu btraţele deschise de maghiari, polonezi, cehi sau slovaci. Ce s-a întâmplat oare de atunci? Atunci, când departe de casă am fost terfelit, am simţit că trebuie să ies din zona de confort şi să demonstrez Europei nu că eu, Dragoş Rusu, ci că noi românii, suntem un popor demn, de oameni care pot aduce un plus valoare idealurilor europene comune. Am început o mică afacere cu câteva sute de euro”, povesteşte Dragoş Rusu, un clujean prin adopţie, CEO la Quick Smart City, unul din cei mai respectaţi jucători de pe piaţa tehnologiei iluminatului pe bază de LED.  „A fost un drum greu, în care tot ce am avut de făcut a fost să nu abdic de la principiile mele: onoare, demnitate şi curaj. Aparent pare simplu, dar în realitate este extrem de dificil. Piaţa antreprenorială este precum o junglă, în care mulţi consideră că princiăpiile şi valorile nu îşi au locul. Ei bine, eu consider că tocmai neabdicând de la aceste valori poţi ajunge să însemni ceva în business. Am pornit de la o serie de premise precum protecţia mediului înconjurător, economisirea energiei şi inovaţia, ne-am canalizat resursele în studiul şi concepetrea unor produse care să răspundă în totalitate nevoilor de economisire a energiei şi a celor de protecţie a mediului şi în decurs de câţiva ani am devenit un jucător important pe piaţa iluminatului public, industrial şi casnic pe tehnologie LED”, opinează CEO al firmei clujene Quick Smart City, Dragoş Rusu.

Dincolo de componenta de business, antreprenorul clujean pune preţ şi pe latura socială a activităţii sale. „Oricât ar părea de ciudat, consider că afacerea pe care am dezvoltat-o aduce şi o creştere directă a nivelului de trai al oamenilor. Să vă explic. Evident, am început de jos, străbătând ţara în lung şi lat, căutând contracte. Am văzut o Românie sângerie, în care multe comune erau, nu doar din punctul de vedere al iluminatului public, la ani lumină faţă de vestul Europei. Mi-am dorit a aduce un plus valoare traiului oamenilor dein aceste zone şi trebuie să o spun am preferat să văd iluminat public modern, în dauna profitului. Care, ulterior, a venit din plin din alte părţi. Consider că menirea unui business este şi acea de a da înapoi societăţii ceea ce aceasta i-a oferit anterior. Iar acum am o imensă responsabilitate, oarecum indirectă, pentru familiile zecilor de angajaţi, care îşi pun speranţa zilei de mâine în bunul mers al firmei. Este o presiune cu care orice antreprenor trebuie pe de-o parte să se obişnuiască şi pe de altă parte pe care trebuie să o simtă apăsându-i umerii”, se destăinuie Dragoş Rusu.

Rămânând în registrul financiar, CEO al Quick Smart City recunoaşte că 2020 nu a fost un an ideal, încasările şi numărul contractelor cunoscând o scădere faţă de anii precedenţi. „Sunt însă semne că piaţa începe să îşi revină, iar în acest context, schimbarea de gardă din fruntea administraţiilor locale a fost un lucru benefic, mulţi primari proaspeţi intraţi în focurile administraţiei publice, conştientizând necesitatea modernizării iluminatului public, acest aspect devenind nu un lux, ci o normalitate.  Apoi, trebuie să punctez şi faptul că iluminatul modern, pe baza tehnologiei LED, din sectorul industrial a înregistrat scăderi mai puţin semnificative, decât cele din scetorul casnic sau public. Cu toate aceste neajunsuri, am reuşit să ne păstrăm numărul de angajaţi, nu am făcut concedieri, ba dimpotrivă, chiar am angajat oameni noi. E drept, cu sacrificii financiare, dar acestea au venit din partea conducerii, nu a angajaţilor. Precum în viaţă, uneori vin vremuri în care trebuie să dăm înapoi ceea ce am primit”, punctează Dragoş Rusu.

Traiectoria managerială a celui care este CEO al Quick Smart City, demonstrează încă o data că reţeta succesului poate fi menţinerea principiilor şi valorilor şi dorinţa de a reuşi. “Am cunoscut şi succesul şi greutăţile. Mi-am dorit mereu a schimba ceea ce am considerat că stă dea curmezişul drumului meu. Am învăţat din business că pentru a prgresa este nevoie de schimbare. Iar România are nevoie de progress şi acest lucru necesită schimbare. Trebuie să avem cu toţii curajul de a face o schimbare. Şi trebuie să începem cu noi înşine, trebuie să avem curajul de a visa, de a spera. Iar apoi trebuie să ne luptăm ca aceste vise să devină realitate. Credeţi-mă, nu e deloc imposibil!”, încheie Dragoş Rusu, CEO al Quick Smart City, unul din cei mai respectaţi jucători de pe piaţa tehnologiei iluminatului pe bază de LED.