Investiţi în România! Doina Vîlceanu, CMO, ContentSpeed: Costul unui magazin online pleacă de la 1.000 de euro pentru un start-up şi poate ajunge până la 30.000 de euro pentru o companie mare de distribuţie

Autor: Alex Ciutacu 26.11.2020

ContentSpeed a dezvoltat peste 1.000 de magazine online pentru clienţi din piaţa locală, atât pe segmentul b2c, cât şi pe cel b2b. 

Investiţia necesară pentru a crea un magazine online b2c sau b2b poate varia între 1.000 şi 30.000 de euro, în funcţie de dimen­siunea businessului şi a ver­tic­alelor pe care acesta le are, iar implementarea poate fi reali­za­tă în câteva săptămâni, respectiv câ­teva luni, a explicat Doina Vîlceanu, chief marketing officer, ContentSpeed, în emisiunea In­ves­tiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Un startup îşi poate face şi singur configurările, dar de multe ori antreprenorul preferă să apeleze la un furnizor de ma-gazine online pentru a se con­centra pe celelalte aspecte ale businessului. Costul ar putea fi de circa 1.000-1.500 de euro pentru un magazin online la cheie. Când vorbim de retailul traditional, un magazine online de haine sau pantofi, acolo investiţia ar putea fi între 5 şi 15.000 de euro pentru o soluţie standard, iar pentru o com­panie mare de distribuţie discu­tăm de circa 30.000 de euro“, a decla­rat Doina Vîlceanu, chief mar­keting officer al Content­Speed. 

Invitata a subliniat că inves­ti­ţia într-un magazine online trebuie să înceapă cu elementele de bază ale businessului, func­ţiona­lităţile obli­gatorii pentru afa­cere, iar „fun-diţele şi alte ele­men­te“ pot fi implementate în etape ulterioare. 

Furnizorul de soluţii software pentru magazine online apreciază că durata de implementare pentru un astfel de proiect poate varia de la câteva săptămâni, la câteva luni.

„În majoritatea cazurilor pentru startup-uri vorbim de un termen de 2-3 săptămâni, iar atunci când vorbim de un retailer traditional, unde avem obligativitatea de a ne integra şi cu celelalte soluţii software, vorbim de un termen de 2-3 luni. Pentru o companie mare de distribuţia unde intră mai multe component termenul aproximativ ar fi de 4-5 luni“. 

Investiţia într-un magazin online are o perioadă de amortizare de maximum un an. Cu toate acestea, unii dintre actorii din mediul de business românesc se confruntă cu o serie de provocări în parcursul lor spre aşa-numita digitalizare. 

„Există nişte metehne perpetuate ale antreprenorilor români, şi-anume de a-şi face soluţii customizate în cadrul companiei. «Mi-am făcut cu nişte băieţi de la Ploieşti un software de gestiune pentru că mi s-a părut că este prea complicate compania mea pentru o soluţie standardizată». Auzim acest lucru des şi problema atunci când personalizezi foarte mult este că devine o provocare menţinerea la zi a soluţiei respective“. 

Magazinele online au dat un suflu nou businessurilor româneşti care s-au adaptat rapid la realitatea de piaţă şi de consum adusă de pandemie, iar ContentSpeed a dat ca exemplu situaţia farmaciilor, care au înregistrat creşteri chiar şi de 1.500% pe segmentul vânzărilor online, în unele cazuri. 

„Doar prin mici schimbări de design poţi obţine creşteri de 500%. Sunt foarte multe elemente pe care le poţi modifica într-un magazine online pentru a-ţi creşte rata de conversie, care înseamnă câţi dintre numărul de vizitatori ajung să comande în platform. Acesta este cel mai important indicator al unui magazine online“. 

În acelaşi timp, unele magazine online nu ating astfel de performanţe nici într-un moment în care piaţa înclină spre canalele de acest tip. 

„Trebuie să ne uităm la funcţionalităţi, dacă acel magazine este capabil să primească vizitatori, să îi ducă până la finalizarea comenzii, apoi ne uităm la marketing, ce tipuri de campanii fac, care sunt rezultatele şi de ce nu au rezultatele dorite. De la un astfel de audit pleacă orice analiză. Identificăm dacă e de vină soluţia tehnică, dacă strategia de marketing ne blochează evoluţia sau alte motive de preţ, de piaţă, de concurenţă“. 

ContentSpeed a dezvoltat până acum peste 1.000 de magazine online în piaţa locală, dintre care circa 50 de magazine noi doar în cursul anului curent. 

În 2020, compania a investit câteva sute de mii de euro pentru a dezvolta verticala de aplicaţie mobilă pentru soluţiile de magazin online pe care le furnizează. În acelaşi timp, firma a investit într-un marketplace propriu. 

Compania a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de circa 860.000 de euro, iar în 2020 va depăşi 1,3 mil. euro, după o creştere de 40%. ContentSpeed are peste 40 de angajaţi. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de ContentSpeed în România: 

► Lipsa unei strategii de ţară.

► La nivel individual, al fiecărui operator economic, cred că strategia internă de business este o provocare. Antreprenorii nu ştiu cum să îşi analizeze afacerea, să pună toate cifrele pe hârtie, să le interpreteze corect şi să tragă concluziile potrivite afacerii lor şi cred că asta ar fi o dilemă. Trebuie să îţi ştii afacerea, propriul client, să îţi ajustezi totul de la client, lanţ de distribuţie, la specificul companiei tale.