(P) Ilie Carabulea, un antreprenor mereu în pas cu vremurile

Autor: Publicitate 26.11.2020

Antreprenorii sunt permanent preocupaţi să aibă succes în afaceri. Reuşita în propriul bussines nu se ghidează după o anumită reţetă, însă sunt câteva reguli de care trebuie să ţină cont orice om de afaceri, chiar dacă are o experienţă vastă în spate sau se află la început de drum. Primul pas este să faci ceea ce îţi place. Timpul şi resursele financiare investite reprezintă următorul pas. Noutatea este cea de a treia treaptă. Pasiunile sunt importante. De aici vine noul, care poate duce ideea de afacere către reuşită.

Primii ani în business

Antreprenorii trebuie să se obişnuiască în general cu gândul că, poate, nu va ieşi totul din prima încercare, aşa cum şi-au imaginat. Un exemplu de om de afaceri de succes din România, este sibianul Ilie Carabulea, fondatorul brandului Atlassib. Despre startul în antreprenoriat, acesta declara că: ,,am învăţat că nu este uşor să fii businessman, dar am avut suficient curaj să îmi urmez visul. Un inginer care a lucrat la IRTA Sibiu,  timp de 20 de ani, între 1970 şi 1990, a avut ,,îndrăzneala”, imediat după Revoluţie, să înceapă de la zero propria afacere. Aliaţii mei au fost expertiza în domeniu, seriozitatea, implicarea, dorinţa de a construi afaceri româneşti şi perseverenţa, chiar şi în faţa eşecului”. La începutul anilor 1990, Ilie Carabulea a început primul business, aşa cum părea firesc, în domeniul transporturilor. A pornit cu cel de marfă.  Atunci a cumpărat şi primul camion. Această achiziţie a venit în urma unui ,,pont”, pe care omul de afaceri l-a primit din partea unui fost coleg. “În 1990, un fost coleg de facultate, care în acea vreme lucra la Steagul Roşu, îmi zice: ,,măi, Ilie, peste o lună, în noiembrie, creştem preţurile la maşini. Nu vrei să te ajut să cumperi un camion?” Am venit acasă, am discutat cu fratele meu, Ştefan, şi aşa am cumpărat primul camion, cu suma de 460.000 de lei. Erau ceva bani la acea vreme, dar au fost bani proprii”. Secretul care a stat la baza succesului din primii ani, a constat în faptul că proaspătul om de afaceri a muncit cot la cot cu angajaţii săi. Nu existau foarte mulţi şoferi, aşa că, în primii ani de business, Ilie Carabulea însuşi a făcut cele mai multe dintre rutele externe.

Start promiţător

A fost un început bun, după cum spune chiar creatorul Atlassib. După primul camion cumpărat, a urmat apoi alt camion, şi alt camion şi alt camion, firma extinzându-se într-un timp relativ scurt.  Al doilea pas a venit la fel de firesc ca şi primul, şi anume transportul de persoane. Experienţa în domeniu şi-a spus cuvântul, şi încet – încet, Atlassib a devenit cea mai mare companie de transport de persoane din România. ,,Aceştia sunt cei dintâi piloni ,,înfipţi” în ceea ce reprezintă azi brandul Atlassib, brand care rămâne lider pe piaţa din România şi în topul companiilor de transporturi de persoane din multe ţări din Europa”, apreciază Ilie Carabulea.

Specialiştii în domeniu spun că transporturile sunt ,,sângele economiei”, iar primul semn al crizelor economice vin tocmai din scăderile din acest domeniu. ,,În perioada stării de urgenţă am întâmpinat şi noi dificultăţi ca majoritatea transportatorilor, însă Atlassib a demonstrat încă odată că este un BRAND de succes, care a convins în timp, prin feedback-ul pe care l-am primit de la clienţii noştri”, declară omul de afaceri.

Strategie nouă şi expansiune

Atlassib, nu doar că s-a menţinut pe piaţă în acest nou context al pandemiei Covid-19, ci chiar are planuri de dezvoltare. Mai tânăra companie, Atlantic Travels Internaţional S.R.L, urmaşul Atlassib, aşa cum a fost numită, duce brandul mai departe în lume. Noua societate a fost, atât o,,cerinţă” în trecerea către o altă formă de management, cât şi din punct de vedere al dezvoltării şi extinderii afacerii. “Pe parcursul ultimilor patru ani, condiţiile economice din România s-au modificat simţitor prin intrarea capitalului străin în ţară. În Sibiu, s-a format astfel platforma industrială Sibiu Vest, care a venit cu o tehnologie ultramodernă şi a absorbit o mare forţă de muncă. Pe fondul acestor factori economici, dar şi a concurenţei transportului aerian şi a celui de persoane promovat de alte societăţi româneşti, pentru Atlassib, crearea unei alte forme de management, formă care să ducă la o eficientizare a activităţilor individuale, care se desfăşoară într-o firmă, a apărut ca o obligativitate”, explică Ilie Carabulea. Astfel, în urma unei analize complexe, managementul companiei a stabilit ca Atlantic Travels International să preia activitatea de exploatare. Mai exact, această companie a preluat activitatea de transport persoane şi coletărie, şi şi-a deschis linii proprii, toate după modelul iniţiat de Atlassib. S-au înfiinţat 67 puncte proprii de vânzare în România, şi puncte de vânzare în străinătate, care, acum, se ridică la 38 de unităţi teritoriale, în Germania, Italia, Franţa, Belgia şi Olanda.

Coletăria Atlassib, ,,puntea” dintre români

Atlassib a devenit în timp un brand renumit, iar ca orice nume cunoscut pe piaţa de business, dezvoltă mai multe tipuri de activităţi. Una dintre acestea este serviciul de coletărie. În contextul restricţiilor de călătorie impuse de criza COVID, omul de afaceri sibian declară că şi-a dorit foarte mult ca acest departament să fie eficientizat, pentru ca orice român să poată trimite colete celor dragi, în Europa. Prin serviciile de coletarie oferite de Atlassib&Atlantic Travels International, compatrioţii noştri menţin legătura permanent cu familiile lor. Introducerea serviciului de coletărie a firmei sibiene, în care se preiau coletele direct de la domiciliul clientului şi se predau acasă la destinatar, uşurează munca de la expeditor către destinatar. Acest serviciu se adresează şi acelui segment al populaţiei care nu deţine autoturism personal, permis de conducere sau posibilitatea de deplasare, cum ar fi persoanele în vârstă. De asemenea, taxarea la destinaţie este o facilitate pentru expeditorii care nu beneficiază de resurse financiare suficiente pentru a achita coletele, acest serviciu înseamnănd un mod de a economisi pentru expeditori. Iar politica de preţuri din cadrul societăţii este raportată la costurile pieţei, cele practicate de aceasta fiind reduse, tocmai în ideea de a veni în întâmpinarea cetăţenilor români şi a menţine legătura între familiile care nu se află în aceeaşi ţară.

O afacere de succes înseamnă multă muncă, resurse, timp, eficienţă şi perseverenţă. Iar Ilie Carabulea, prin ceea ce a construit prin brandul Atlassib demonstrează din plin, că se poate şi că întotdeuna trebuie să te adaptezi, să te reinventezi ,,din mers” la noi reguli, condiţii şi contexte de orice natură, atunci când acestea apar.