Gebrüder Weiss: Procesul de digitalizare s-a accentuat semnificativ în 2020. Multe companii s-au adaptat rapid şi au trecut în mediul online
Digitalizarea şi comerţul online vor avea o contribuţie importantă în cifra de afaceri a Gebrüder Weiss România datorită celui mai recent serviciu - Home Delivery, prin care livrează bunuri de tip cargo direct destinatarului final.
Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România explică faptul că în ciuda pandemiei, se aşteaptă la o creştere a businessului cu 5% în 2020, iar surpriza acestui an a fost creşterea cererii pe segmentul de comerţ online.
„Creşterea de la an la an este generată de un cumul de factori - se datorează echipei de profesionişti, cu experienţă în transport şi logistică, pregătiţi să găsească soluţiile potrivite pentru fiecare proiect, portofoliului complet de servicii (rutier, feroviar, aerian, maritim, soluţii logistice, depozitare), expertizei dobândite într-o multitudine de industrii şi nu în ultimul rând infrastructurii de huburi logistice regionale ce ne permite livrarea oriunde în România. O contribuţie importantă în cifra de afaceri de anul acesta o va avea cel mai recent serviciu introdus în portofoliu - Home Delivery - prin care livrăm bunuri de tip cargo direct la destinatarul final“, a spus Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.
În 2019 Gebrüder Weiss România a înregistrat o cifră de afaceri de 66,8 mil. euro, în creştere cu 7% faţă de 2018. „Deşi 2020 a fost un an dificil, am avut parte şi de surprize plăcute, astfel că estimăm o creştere de 5% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul 2019“, a spus directorul.
În ceea ce priveşte numărul angajaţilor, acesta a fost în creştere de la an la an, încă de la intrarea companiei pe piaţă, în 1994. În 2018, echipa GW era formată din 580 de colegi, în 2019 din 620, iar anul acesta am depăşit 650. „Pe lângă efectele negative aduse de pandemia de Covid-19, au fost şi efecte pozitive. Spre exemplu, procesul de digitalizare s-a accentuat semnificativ anul acesta. Multe companii s-au văzut nevoite să se adapteze rapid la noile condiţii din piaţă şi au trecut din mediul tradiţional, în cel online. Conform Gpec, estimarea pentru piaţa de e-commerce în 2020 este de 6 miliarde de euro, în creştere de la 4,25, iar suma medie cheltuită de români pe an este în creştere cu 41%. Aceste cifre s-au resimţit şi în activitatea noastră începând cu mai - iunie, când cererea pentru livrarea la domiciliu a crescut semnificativ“, a subliniat Viorel Leca.
Deşi situaţia actuală este fără precedent şi greu de previzionat, 2020 găseşte Gebrüder Weiss România într-o poziţie solidă pe piaţa locală a transporturilor şi logisticii, pregătită să facă faţă provocărilor prin capacitatea sa de a deservi prompt nevoile partenerilor săi, prin infrastructură optimizată, soluţii flexibile, timpi de tranzit competitivi şi personal bine instruit.
„Unul dintre obiectivele departamentului de vânzări este să menţină un echilibru în ceea ce priveşte industriile în care activăm astfel încât să nu se creeze o dependenţă de o industrie anume. Avem clienţi importanţi din zona de retail, FMCG, oil&gas, automotive, construcţii, mobilier, bunuri albe şi nu numai. Numărul clienţilor din portofoliu a crescut cu siguranţă în ultimii ani. Avem în prezent peste 2000 de clienţi direcţi şi peste 10.000 de adrese de livrare, strict pe zona de B2B“, a spus Viorel Leca.
Gebrüder Weiss România are o acoperire geografică optimă, cu huburi logistice situate în cele mai importante oraşe din ţară - Bucureşti, Arad, Cluj, Sibiu, Braşov, Craiova, Bacău, Constanţa.
„Preconizăm pentru 2021 o investiţie în mărirea spaţiului de depozitare din Sibiu. În funcţie de solicitările clienţilor şi nevoile identificate în piaţă, vom investi ori de câte ori este nevoie în noi centre logistice. Anul acesta am deschis un terminal nou dedicat serviciului de livrare la domiliciu (Home Delivery) pentru bunurile de tip cargo. Nouă locaţie se află în Bolintin Deal, la 3 km de sediul central şi dispune de 3.000 mp spaţiu dedicat operaţiunilor de cross-docking. Activitatea aici este coordonată de o echipa formată din 20 de angajaţi, iar hub-ul logistic deserveşte întreagă ţară“, a spus directorul.
Gebrüder Weiss a lansat anul acesta platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival) ca parte din strategia de digitalizare a grupului. Platforma oferă informaţii actualizate clienţilor privind livrările agreate, într-o fereastră de până la 2 ore, pentru transporturile în regim de grupaj pentru care Gebrüder Weiss efectuează livrarea finală.
Tot anul acesta s-a lansat portalul digital pentru clienţi, myGW, disponibil momentan pentru toţi clienţii din Austria, Germania, Elveţia, Republica Cehă, Ungaria şi Slovacia. Portalul este o platformă online integrată în site-ul web GW.