Country manager, Nestle România: E important să păstrăm locurile de muncă şi să folosim cu cap fondurile UE pentru revenire. Nestle are în România în total circa 500 de salariaţi
Gigantul elveţian Nestle va încheia anul 2020 pe creştere în pofida pandemiei de COVID19 care a afectat vânzările de pe anumite segmente de piaţă, în timp ce altele au rămas pe plus. Compania a avut anul trecut în România afaceri de 930 mil. lei, cu 5% mai mari ca în 2018.
„Cu toţii vrem să ne întoarcem la ce a fost. La început va fi greu, pentru că perioada asta ne-a schimbat obiceiurile. Totuşi, postpandemie va exista un boost de optimist. E important să păstrăm locurile de muncă şi să folosim cu cap fondurile de la UE pentru revenire“, spune Leszek Wacirz, country manager la Nestle România, companie cu circa 500 de salariaţi.
Cererea pentru produsele alimentare continuă să existe, doar că s-a mutat de afară în casă. Astfel, oamenii gătesc mai mult acasă, stau mai mult la interior, consumă mai mult în acest mediu. De aceea, există o creştere de 20% la cafeaua capsule, spune şeful Nestle România.
La polul opus, vânzările produselor de pe segmentul out of home (produse care se consumă în afara casei - la restaurant sau la birou) postează o scădere de peste 20%, ţinând cont că restaurantele sunt închise la interior şi au funcţionat fie doar cu terasele, fie doar cu livrările cea mai mare perioadă a anului. Nici la birouri nu e foarte mare activitate, mulţi angajaţi lucrând încă de acasă.
„Oamenii sunt mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii, caută value for money şi promoţii. Din portofoliul nostru şi produsele de impuls au fost afectate. Vedem, o orientare mai degrabă către family packs (produse în ambalaje mai mari - n.red.). Când se va deschide iar lumea, obiceiurile de consum anterioare vor reveni.“