Country manager, Nestle România: E important să păstrăm locurile de muncă şi să folosim cu cap fondurile UE pentru revenire. Nestle are în România în total circa 500 de salariaţi

Autor: Cristina Roşca 27.11.2020

Gigantul elveţian Nestle va în­che­ia anul 2020 pe creştere în pofida pan­demiei de COVID19 care a afec­tat vânzările de pe anu­mi­te segmente de piaţă, în timp ce altele au rămas pe plus. Compania a avut anul tre­cut în România afa­ceri de 930 mil. lei, cu 5% mai mari ca în 2018.

„Cu toţii vrem să ne în­toarcem la ce a fost. La în­ceput va fi greu, pentru că pe­rioada asta ne-a schim­bat obi­ce­iu­rile. Totuşi, postpande­mie va exis­ta un boost de optimist. E im­por­tant să păs­trăm locurile de muncă şi să folo­sim cu cap fondurile de la UE pen­tru re­venire“, spune Leszek Wacirz, coun­try manager la Nestle Româ­nia, com­panie cu circa 500 de salariaţi.

Cererea pentru produsele ali­men­­tare con­ti­nuă să existe, doar că s-a mutat de afară în casă. Astfel, oa­menii gătesc mai mult acasă, stau mai mult la interior, con­su­mă mai mult în acest me­diu. De aceea, există o creş­tere de 20% la ca­fea­ua capsule, spune şeful Nestle România.

La polul opus, vânză­ri­le produselor de pe seg­men­tul out of home (pro­duse care se consumă în afa­ra casei - la restaurant sau la birou) pos­tea­ză o scădere de peste 20%, ţinând cont că restaurantele sunt închise la inte­rior şi au funcţionat fie doar cu terasele, fie doar cu livrările cea mai mare perioadă a anului. Nici la birouri nu e foarte mare activitate, mulţi angajaţi lucrând încă de acasă.

„Oamenii sunt mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii, caută value for money şi promoţii. Din portofoliul nostru şi produsele de impuls au fost afectate. Vedem, o orientare mai degrabă către family packs (produse în ambalaje mai mari - n.red.). Când se va deschide iar lumea, obiceiurile de consum anterioare vor reveni.“