Afaceri de la zero. Povestea unei afaceri create de doi tineri din necesitate. Ei vând un produs unic în România, pe care îl dezvoltă chiar pe pământul bunicilor

Autor: Alina-Elena Vasiliu 05.12.2020

De cocos, de soia, de migdale – laptele nu mai e ce era cândva, indiferent că-l punem în cafea sau în prăjituri. Fiecare intoleranţă a adus o alternativă, iar Mădălina şi Gabriel Poenaru au profitat de asta pentru a pune şi ei umărul la schimbare, cu un brand propriu – Almonderia. Adică lapte de migdale produs în Târgovişte.

Povestea mea cu migdalele porneşte încă din copilărie. O copilărie fericită în care am fost crescut de mic cu migdalele de la bunicii din zona Greceanca, judeţul Buzău. Am experimentat gustul migdalelor dulci în toate formele: crude, coapte cu coajă la cuptor, fără coajă, cu sare, în prăjituri, cu copiii în faţa casei, la poartă în loc de seminţe”, povesteşte Gabriel Poenaru.

Laptele de migdale l-a descoperit însă în 2016, când s-a născut fiica lui şi a Mădălinei, pe nume Ava. Fiind alergică la proteina laptelui, a fost nevoie să găsească alternative, iar cea din migdale a fost cel mai bun înlocuitor. Cum Gabriel avea în familie istoria migdalilor din Buzău, Mădălina i-a propus să pornească o mică afacere de producţie de lapte de migdale, cu ajutorul unor fonduri europene nerambursabile.

„Am luat decizia fără a sta prea mult pe gânduri, de-a doua zi am început să ne documentăm. Am muncit timp de un an de zile cum am putut: în weekenduri, în vacanţe, de Crăciun, de Revelion, după serviciu, am lăsat-o pe micuţa Ava la bunici şi noi am participat la cursuri şi mentorate oferite de Ingenius pentru a crea un plan de afaceri cât mai bine şi real aplicat.”

Momentan, materia primă, adică migdalele, vin din import, însă, pentru că vor să producă laptele cu migdale din România, în primăvara acestui an au plantat pe pământul bunicilor aproximativ 600 de migdali, din diverse soiuri dulci, pentru producţie proprie. Din cauza secetei, în toamna lui 2019 nu au reuşit să pregătească pământul pentru plantare aşa cum este recomandat să se facă în cazul migdalilor.

„Sperăm să avem parte de prima producţie de miez de migdal în toamna lui 2022 pentru a putea promova conceptul sustenabil, de manufactură artizanală a laptelui de migdale cu migdale crescute şi îngrijite pe pământul bunicilor.”

Mădălina şi Gabriel au pus la bătaie o investiţie de 50.000 de euro în total, din care 40.000 de euro au venit prin programul Ingenius (fonduri europene nerambursabile), iar restul – din bugetul propriu.

Producţia are loc în fiecare dimineaţă în laboratorul Almonderia din Târgovişte, iar produsele sunt livrate în fiecare zi, de luni până vineri, în Bucureşti. Marţea şi joia, laptele ajunge în magazinul Biocorner din Dorobanţi, iar vinerea – în Băcănia Veche din Barbu Văcărescu. În rest, sursa principală de comenzi este magazinul online. Laptele de migdale este produs în ziua livrării pentru a ajunge proaspăt la clienţi. „Producem aproximativ 60 litri pe săptămână, lunar 250 litri de lapte de migdale şi numărul este în continuă creştere. Momentan avem doar doi angajaţi, dar din 2021 dorim să mărim echipa”, spune Gabriel Poenaru.

Laptele de migdale Almonderia se prezintă în două variante: simplu şi în varianta cu miere. Preţurile sunt cuprinse între 15 lei pentru 330 de mililitri şi 20 de lei pentru 500 de mililitri.

Ce urmează pentru cei doi antreprenori? Au pregătit un concept de cafenea unde se poate comanda cappuccino cu lapte de migdale, dar pot fi degustate şi preparate din ingrediente naturale.

„În 2021 dorim să implementăm acest concept în Bucureşti, dar intenţionăm să ne extindem şi în oraşe strategice precum Braşov, Iaşi, Cluj, Timişoara şi Constanţa, deoarece primim foarte multe întrebări şi scopul nostru este să livrăm lapte proaspăt de migdale în toată ţara.”

Laptele de migdale Almonderia se prezintă în două variante: simplu şi în varianta cu miere. Preţurile sunt cuprinse între 15 lei pentru 330 de mililitri şi 20 de lei pentru 500 de mililitri.

 



 

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Costume cu atitudine – atelier de confecţii (Iaşi)

Fondatoare: Ramona Cervenciuc

Investiţie iniţială: 20.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 45.000 de euro

Prezenţă: online, un showroom în Iaşi


DOT – restaurant (Cluj-Napoca)

Fondator: Marian Porumb

Investiţie iniţială: 156.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 250.000 de euro

Prezenţă: Cluj-Napoca


Zugrăvim într-o zi – business în construcţii (Bucureşti)

Fondator: Victor Dumitrache

Cifră de afaceri în 2019: 1,2 mil. lei (253.000 de euro)

Prezenţă: Bucureşti şi împrejurimi


Nuşi – cofetărie (jud. Timiş)

Fondatoare: Ana Gyorgy

Cifră de afaceri în 2019: 1,5 mil. lei (316.000 de euro)

Prezenţă: Giroc şi Timişoara, jud. Timiş


Cămara Moţului – fabricare de produse de băcănie (Arieşeni, jud. Alba)

Fondatoare: Cristina Nicola

Investiţie iniţială: 50.000 de lei (peste 10.000 de euro)

Cifră de afaceri în 2019: 160.000 de lei (34.000 de euro)

Prezenţă: online, Auchan, magazine mici de cartier din ţară



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.