ZF IT Generation. Andrei Creţu, cofondator Pluria, o platformă B2B care agregă ofertele de spaţii de lucru, discută o finanţare pentru a accelera expansiunea internaţională

Autor: Adrian Seceleanu 01.12.2020

„Vrem să avem prezenţă în anumite pieţe importante din Europa, de aceea trebuie să ne mişcăm repede şi să avem o rundă de finanţare la începutul anului viitor.“

Pluria, o platformă B2B care agregă ofertele de spaţii de lucru disponibile de la diferiţi jucători, de la huburi de co-working până la cafenele, la care oferă apoi acces prin intermediul unei aplicaţii mobile, discută o finanţare pentru a se extinde la nivel european, dincolo de România şi Spania unde funcţionează în prezent.

„Ne pregătim pentru o rundă de tip seed care, cel mai probabil, ar trebui să aibă loc în prima parte a anului viitor. Ce vom face cu banii - desigur trebuie să accelerăm dezvoltarea, componenta tehnică a platformei, să punem la punct serviciile de suport, să punem ceva bugete de marketing dar cel mai şi cel mai important, aceste resurse le vom folosi în a acoperi anumite teritorii. Vrem să avem prezenţă în anumite pieţe importante din Europa, de aceea trebuie să ne mişcăm repede şi să avem o rundă de finanţare la începutul anului viitor“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andrei Creţu, cofondator al proiectului Pluria.

„Pluria îşi propune să ofere companiilor, pentru început din România, mult mai multă flexibilitate din punctul de vedere al spaţiilor de lucru. Practic, noi agregăm oferta disponibilă din piaţă, huburi de coworking, business lounge-uri, cafenele de unde se poate lucra şi prin intermediul unei aplicaţii mobile angajaţii companiilor clienţi ai Pluria pot accesa chiar şi în fiecare zi un alt spaţiu. Deci, ne concentrăm să deservim această oportunitate emergentă, acest val de cerere de muncă de la distanţă“, a explicat Creţu conceptul proiectului. Serviciul este disponibil doar companiilor, şi are două variante de tarifare. „Avem două scheme mari de tarifare - companiile, care deopotrivă pot fi start-up-uri sau corporaţii mari - pot accesa serviciul nostru on-demand, pay-as-you-go, în sensul în care angajaţii îşi instalează aplicaţia în telefon şi similar cu Uber folosesc când au nevoie. Dacă aplicaţia nu este folosită la finele lunii nu există niciun cost, dacă s-a folosit se consolidează într-o factură unică tot consumul pentru o factură către companie la finele lunii.“

„Cealaltă variantă este varianta de tip abonament, care şi aici se poate particulariza; există o variantă de abonament nelimitat în care angajaţii pot accesa în fiecare zi a săptămânii orice spaţiu vor ei din reţea sau o variantă cu acces limitat - 4 - 8 zile de lucru lunar per angajat. Aşa facturăm companiile - ori pe bază de abonament, ori în sistemul on-demand. În acelaşi timp noi plătim zilele de lucru, intrările în spaţiile partenere, le achităm la finele lunii, în funcţie de traficul cumulat în fiecare spaţiu în parte. În tot acest proces evident că trebuie să fim sustenabili financiar şi din mixul de utilizare avem o marjă brută subţiric, de un euro, un euro şi ceva pe ziua de lucru, marjă pe care noi sperăm să o punem la lucru astfel încât să obţinem volume din ce în ce mai mari. Deci clar ne bazăm pe o starategie în care încercăm să ne extindem, să avem un portofoliu de clienţi şi de utilizatori cât mai mare într-un timp cât mai scurt“, a adăugat Creţu.

 

Ce a mai declarat Andrei Creţu în cadrul emisiunii:

Prin iunie vorbeam cu reprezentanţi ai companiilor din România şi mici şi mari, şi corporaţii, iar absolut toţi se gândeau ce vor face în viitor. Toţi se gândesc să-şi reducă suprafaţa de birouri - unii mai agresiv - vor să rămână cu 30% dar chiar şi cei mai conservatori se gândesc să renunţe la 25-30% din suprafaţă. În acelaşi timp ei se gândesc să construiască un model hibrid de lucru de la distanţă. În acelaşi timp era şi încă este foarte clar pentru toată lumea că nici nu ne mai putem întoarce la vechea formulă în care suntem la birou de luni până vineri, foarte multă lume asimilând această posibilitate de a lucra dinafara birourului. În acelaşi timp nici lucratul de acasă, atât de discutat în perioada aceasta, nu îl văd ca o variantă sustenabilă, pe termen lung şi cred că am experimentat cu toţii că da, este OK, poţi să lucrezi anumite zile din săptămână din lună de acasă dar câteodată parcă nu prea funcşionează. Sunt copiii acasă, din diferite motive nu ne putem concentra şi atunci avem nevoie să mergem să lucrăm dintr-un spaţiu special pentru lucru sau pentru întâlniri colaborative.

Sunt 3 actori principali implicaţi în acest ecosistem pe care încercăm să-l agregăm: sunt companiile - clienţii noştri, practic este un serviciu B2B; angajaţii acestor companii - utilizatorii noştri; partenerii noştri, cei care oferă spaţiile de lucru. Toţi 3 beneficiază de o interfaţă prin care ei accesează serviciul sau îl administrează. Utilizatorii au aplicaţia mobilă dedicată, companiile au interfaţă de administrare prin care văd în timp real echipa distribuită, cine unde se află din ce spaţiu lucrează, şi în acelaşi timp şi spaţiile beneficiază de propria interfaţă de administrare, astfel încât noi începem prin a avea un număr de locuri alocat clienţilor Pluria, iar pe măsură ce se rezervă birourile, posturile de lucru şi se efectuează check-in-ul în locaţie, spaţiul este notificat, totul este foarte transparent şi vizibil.

Este clar că am prins un moment bun pentru aşa ceva în piaţă. Probabil că anul trecut ideea nu ar fi avut o tracţiune atât de bună. Practic în numai câteva luni am şi dezvoltat platforma, această primă versiune - avem desigur funcţionalităţi în lucru şi un program de lansare graduală, am şi reuşit să semnăm parteneriate cu aproximativ 60 de spaţii de lucru din România. Acum sunt fericit că într-un timp record practic în toate oraşele importante ale ţării avem măcar câteva puncte pe hartă, adică sunt opţiuni de lucru oriunde m-aş duce în oraşele mai importante. Deja avem 60 de parteneri în România şi foarte multe discuţii pozitive, unele deja în zona comercială, foarte multe discuţii concretizate, deja avem câţiva primi clienţi cărora le-am făcut <<onboardingul>>, pentru că au început să folosească platforma. Sunt mai mult clienţi din zona de start-up-uri, a antreprenorilor, dar avem discuţii şi cu companii mari cărora le oferim soluţii la anumite probleme pe care vor să le rezolve.