Performanţa Ford, fabricată în România: Puma este primul hibrid şi primul automobil Ford Performance produs pe plan local

Autor: Publicitate 01.12.2020

Ford a extins puternic gama SUV-ului Puma în 2020, nu doar prin versiunea premium Vignale, ci şi prin cea Ford Performance – Puma ST. Dincolo de producţie, americanii pregătesc pentru 2021 comercializarea SUV-ului electric Ford Mustang Mach E şi a utilitarei E-Transit.

Uzina Ford de la Craiova a intrat în 2020 în liga de top a unităţilor de producţie ale Ford Motor Company. Americanii produc acum în România primul SUV Ford Performance din gama Ford, primul hibrid de pe piaţa locală şi cel mai avansat automobil din punct de vedere tehnologic. 

Ford Puma, căci despre el este vorba, este maşina care a propulsat România în topul ţărilor unde americanii produc maşini cu emblema "ST". Alături de Puma este produs şi SUV-ul EcoSport, cel care a primit în toamna acestui an versiunea Active, pentru a pune şi mai mult accent pe latura practică.  

Ford Puma alături de EcoSport reprezintă aproximativ jumătate din vânzările mărcii pe piaţa locală. 

"Puma este cel mai bine vândut autoturism Ford şi considerăm că aspectul legat de producerea acestui model la Craiova cântăreşte mult în decizia de cumpărare a clienţilor. Puma se bucură de atenţie mare şi la nivel European, înregistrând cifre foarte bune de vânzări chiar în cele 5 mari pieţe europene ale Ford, deci nu doar în România, şi suntem încrezători că acest trend se va păstra şi anul următor", explică Cristian Prichea, directorul general al Ford România – Compania Naţională de Vânzări.

În plus, Puma este şi în top cele mai bine vândute SUV-uri hibride de pe piaţa locală, una din cinci maşini fiind un Puma produs la Craiova. 

"Performanţa modelului Puma e cu atât mai lăudabilă cu cât acesta este un model nou comparativ cu concurenţa. Practic Puma a intrat cu adevărat în piaţă după ridicarea stării de urgenţă, când vânzările acestui model au crescut extraordinar de repede. Un model excepţional din punct de vedere design şi tehnologii, foarte bine perceput atât de către clienţii privaţi cât şi companii", a spus directorul Ford România. 

Mai mult, Ford are 10% din vânzările de maşini hibride pe piaţa locală, iar din înmatriculările Ford de maşini noi, 20% au sistem hibrid de propulsie. 

Datorită cererii mari pentru Puma, uzina de la Craiova produce în prezent în trei schimburi, circa 1.000 de maşini pe zi au ajutorul a peste 6.000 de angajaţi. 

Ford Puma a fost obiectul uneia dintre cele mai mari flote livrate în acest an. 

Pe de altă parte, în continuare rămâne potenţial de a livra către instituţiile statului. 

"Clienţii noştri persoane fizice, dar şi clienţii de flotă ai diverselor companii apreciază calitatea deosebită nu numai a modelului Puma, dar şi a vehiculelor comerciale. De altfel, dispunem de o gamă versatilă şi bineînţeles că mi-aş dori să vedem cât mai multe modele Ford şi în flotele instituţiilor statului.", a spus Cristian Prichea. 

Americanii mizează puternic pe extinderea gamei de maşini "verzi". Anul viitor va fi unul extrem de important pentru Ford, odată cu lansarea noului Mustang Mach E, un SUV electric inspirat din legendarul Mustang, dar şi a lui E-Transit. Americanii intră astfel nu doar pe segmentul maşinilor electrice de înaltă performanţă, dar şi pe cel al vehiculelor utilitare care aduc un plus de valoare, cum ar fi sistemul de alimentare pentru unelte. 

"Anul 2021 stă sub semnul electrificării la Ford. Pentru noi va fi un an important atât pentru gama de comerciale cât şi pentru autovehicule. Am început deja să lucrăm la conceptul de lansare pentru Mustang Mach- E, primele comenzi putând fi plasate în mai anul viitor.  În ceea ce priveşte vehiculele comerciale, menţionez modelul 100% electric Ford E- Transit despre care vom află cât de curând noi informaţii şi de asemenea, vom avea în România şi posibilitatea de a comanda modelul Transit de 5 tone. De asemenea, varianta PHEV (hibrid plug-in, cu încărcare de la priză - n.red.) a modelului Custom, câştigătorul premiului International VAN of the Year, este disponibilă pentru vânzare", a explicat directorul general al Ford România. 

Din acest motiv, 97% din reţeaua Ford este pregătită pentru vehiculele electrice şi până la finalul anului 2020 reţeaua va ajunge la un grad de 100%. 

Miza pentru Ford E-Transit este una mare, în condiţiile în care în primele 10 luni ale anului, Ford este pe poziţia 1 cu o cotă de piaţă de 16,92%. 

Pandemia a dus şi la revoluţionarea vânzărilor. Dacă până acum vânzările de maşini noi erau efectuate "tradiţional", la showroom, cei de la Ford au implementat rapid un sistem de vânzări online, inclusiv cu livrarea maşinii la domiciliul clientului. 

"Procesul de vânzare online l-am demarat în aprilie, la debutul pandemiei, şi a constat în instruirea reţelei de dealeri cu privire la utilizarea unor instrumente de conectare virtuală comune şi disponibile la momentul respectiv facilitând astfel conexiunea virtuală dintre clienţi, dealeri şi parteneri de finanţare. Momentan suntem în faza de implementare a unui nou concept de vânzare online, folosind o platformă ce adună toate facilităţile într-un singur loc, fără a fi nevoie să se instaleze alte aplicaţii adiţionale de către nicio parte", a spus directorul general. 

"Este construit pe modelul “One Stop Shop” cuprinzând tot spectrul de activităţi de la configurarea maşinii, finanţare şi semnarea contractului cu clientul. În plus, noua platformă va permite conectarea online a clienţilor în conversaţii cu experţi de produs şi personalul din showroom în timp real", a adăugat Cristian Prichea.

În plus, cei de la Ford au pus la punct şi un plan pentru cei care au în plan reînnoirea flotei prin programul "Rabla Ford".

"O măsură luată de Ford România pentru a veni în sprijinul companiilor mici şi mijlocii care doresc reînnoirea parcului auto, dezvoltarea şi modernizarea businessului. Este un program în care credem foarte mult şi are că scop principal înnoirea parcului auto naţional, fiind un stimul optim pentru companiile mici şi mijlocii care iau în calcul înnoirea flotei actuale, a spus Cristian Prichea. El a subliniat că sunt în dialog constant cu autorităţile statutului şi cu ACAROM – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România, alături de principalii jucători ai industriei auto din România. "Cu siguranţă că dacă va exista un program Rabla 2021, vom afla pe căi oficiale. Noi, ca brand, Ford, considerăm că ar fi util un astfel de program şi în 2021".