ZF Ecosistemul Marketplace. Bogdan Iorgulescu, fondator Hipoo: Estimăm afaceri de 500.000 euro, plus 65%. Suntem aproape să atingem această cifră, dar depinde de sezonul sărbătorilor.

Autor: Alexandra Cepăreanu 01.12.2020

♦ Hipoo deţine un depozit în Ploieşti, din care pleacă zilnic aproximativ 50 de comenzi ♦ Valoarea bonului mediu este în jurul sumei de 450 lei.

Bogdan Iorgulescu, fondatorul platformei Hipoo, care comercializează accesorii pentru telefoane mobile şi periferice pentru calculatoare, începând cu anul 2017, estimează afaceri de 500.000 de euro la finalul anului în curs, în creştere cu peste 65% faţă de anul precedent, când compania avea afaceri de aproximativ 300.000 de euro.

„În 2019 am înregistrat o creştere de 25% a cifrei de afaceri, iar anul acesta sperăm să atingem 500.000 de euro. Suntem aproape să atingem această cifră, dar rezultatele finale depind de sezonul sărbătorilor“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace, Bogdan Iorgulescu.

Compania a luat naştere în 2017 şi a început activitatea atât pe site-ul propriu, cât şi pe platforma eMag Marketplace, care în prezent generează circa 70% din veniturile Hipoo.

„Platforma marketplace ne-a oferit un rulaj, cu o investiţie destul de mică, cee ce e important la început. În prezent, 70% din veniturile companiei sunt generate de vânzările înregistrate prin platforma marketplace.“

Anul trecut, compania în cadrul căreia lucrează momentan două per­soane, s-a extins pe pieţele din Bul­ga­ria şi Ungaria, tot prin intermediul eMag Marketplace.

„Nu am înregistrat vânzări specta­culoase încă, dar anul acesta am decis să ne concentrăm pe aceste platforme şi vânzările au crescut. Peste 10% din cifra de afaceri pe care o vom înregistra anul acesta o să vină din cele două pieţe externe“, a mai spus fondatorul Hipoo.

El a adăugat că iniţial, când a pornit businessul Hipoo, acesta trebuia să fie importator pentru diferite branduri. Ulterior, Bogdan Iorgulescu a decis să devzolte un brand propriu, sub care să producă mai multe articole dedicate pieţei de gaming.

„Am dezvoltat brandul Doctor Shield, sub care producem scaune de gaming, care sunt cele mai comandate produse în Ungaria şi Bulgaria. Scaunele de gaming sunt produse în mai multe fabrici din Asia. Acest segment a fost dezvoltat anul acesta, iar preţul unui scaun variază între 350 şi 900 de lei.“

În prezent, Hipoo deţine un depozit în Ploieşti, din care pleacă zilnic aproximativ 50 de comenzi. Valoarea bonului mediu variază în jur de 450 de lei.

„Este o valoare mai mică faţă de anii precedenţi, dar nu putem compara pentru că şi produsele pe care le avem acum în gamă au crescut la nivel de preţ.“

Planurile lui Bogdan Iorgulescu vizează extinderea în Franţa, Germania şi Italia prin intermediul International Marketplace Network - platformă lansată în urma unei alianţe între eMag şi alţi trei jucători de e-commerce din Europa: Cdiscount, din Franţa, de Real din Germania şi ePrice din Italia.

„Ne dorim să dezvoltăm brandul Doctor Shield în Franţa, Germania şi Italia. Avem aşteptări destul de mari, pentru că feedback-ul din partea clienţilor din afară a fost pozitiv.“

De asemenea, fondatorul platformei Hipoo vrea să extindă gama de produse şi să intre în zona de retail.

„Avem în plan să ne extindem şi către alte categorii de produse. Încă ne află în stadiu de cercetare de piaţă şi căutare de fabrici partenere. Ne dorim să încercăm să dezvoltăm cât mai multe produse în zona de gaming, sub brandul Doctor Shield, dar şi alte produse. În prezent suntem în discuţii cu un magazin mare de bricolaj, pentru a intra cu produsele noastre la raft. Avem un feedback bun din partea lor şi sperăm să începem colaborarea curând“, a conchis Bogdan Iorgulescu.