Zoom raportează venituri mai mari cu 367%, însă acţiunile scad pe 1 decembrie cu peste 13%

Autor: Tibi Oprea 02.12.2020

Zoom Video Communications a anunţat luni că veniturile au crescut în T3/2020 cu peste 350% pentru al doilea trimestru consecutiv, continuând seria de creşteri fulminante înregistrate în T1/2020 (plus 169%) şi T2 (plus 355%), însă acţiunile sale scădeau luni în urma anunţului, ora 17.50 (ora României), cu 13,3%, potrivit datelor agregate de ZF de la Investing.com. 

Zoom a raportat un profit net de 198,4 mil. lei în T3/2020, respectiv un câştig de 99 de cenţi pe acţiune, faţă de 9 cenţi pe acţiune în aceeaşi perioadă a anului trecut, scrie Market Watch. Veniturile au urcat cu 367%, la 777,2 milioane de dolari, comparativ cu 166,6 milioane de dolari în T3/2019.

Compania se aşteaptă la o dinamică similară şi în cel de-al patrulea trimestru al anului, previzionând venituri record de până la 800 de milioane de dolari, faţă de 200 mil. dolari în T4/2019. Astfel, Zoom a majorat ţinta de venituri anuală până la aproximativ 2,58 mld. dolari, respectiv cu 314% de la an la an, potrivit directorului executiv Eric Yuan, citat de MarketWatch.

 

Declinul acţiunilor Zoom, care s-au apreciat de aproape şapte ori în 2020, ar fi putut veni ca urmare a scăderii marjei brute cu 66,7% în T3/2020, faţă de 71% în T2/2020, respectiv 80% în T1/2020, adică înainte de pandemie.

Marjele brute sunt aşteptate să rămână sub presiune pe viitor pe fondul creşterii utilizatorilor care folosesc gratuit aplicaţia, respectiv în urma creşterii costurilor cu serviciile cloud, potrivit directorului financiar Kelly Steckelberg.

Perspectivele marjelor brute sunt accentuate de speranţele unui vaccin împotriva COVID-19 care ar putea avea impact negativ în creşterea companiei pe măsură ce utilizatorii ar renunţa la muncă de acasă.