Cât de polarizată va fi piaţa bancară românească în 5 ani şi cât de digitalizată. Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD pe retail: Polarizarea pieţei bancare locale poate creşte, ca şi distanţa semnificativă între primele cinci-şase bănci şi celelalte

Autor: Claudia Medrega 03.12.2020

„Dimensiunea reţelei va fi definită de comportamentul clienţilor, ritmul de dezvoltare a serviciilor digitale şi de potenţialul de optimizare a prezenţei fizice.“

Piaţa bancară românească ar putea să se caracterizeze în următorii cinci ani printr-o polarizare mai mare şi o distanţă semnificativă între primele cinci-şase bănci şi celelalte, iar oferta de produse s-ar putea extinde în urma colaborării cu diverse fintech-uri, consideră Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD pe retail.

El mai susţine că băncile universale sunt mai bine plasate decât celelalte în competiţia pentru atragerea clienţilor.

„România are o piaţă bancară concurenţială şi bine reglementată, care a recuperat în ultimii două­zeci de ani mult din distanţa enormă  care o separa fa­ţă de sistemele bancare ale ţărilor dez­vol­tate. Este în faza finală a unei tranziţii spre o piaţă orientată că­tre clienţi. Băncile universale sunt mai bine plasate decât celelalte în competiţia pentru atragerea clien­ţilor, iar în cinci ani vom vedea probabil o polarizare mai mare şi o distanţă semnificativă între primele cinci-şase bănci şi celelalte. De asemenea, mă aştept să văd o extindere a ofertei de produse prin cola­bo­rarea cu diverse fintechs“, a declarat directorul general adjunct al BRD pe retail pentru ZF.