Anul animalelor de companie: Pandemia a deschis apetitul românilor pentru prietenii necuvântători. Piaţa de profil va creşte cu 13% în 2020, apropiindu-se de 3 miliarde de lei

Autor: Cristina Roşca 06.12.2020

 Piaţa de hrană şi produse de îngrijire pentru animalele de companie aproape s-a triplat în perioada 2008-2020, arată cifrele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor ♦ Trendul ascendent se va menţine inclusiv anul viitor ♦ În România „moda” animalelor de companie a venit mai târziu, însă odată cu creşterea puterii de cumpărare şi călătoriile către Vest, numărul persoanelor care cumpără sau adoptă un pet a crescut.

Pandemia de Covid-19 a lovit în plin mediul de business din România şi de pretutindeni, însă există şi câteva excepţii, mai exact câteva sectoare unde impactul a fost mai degrabă pozitiv privit în ansamblul său. Un astfel de exemplu este piaţa de hrană şi produse şi servicii de îngrijire pentru animalele de companie.

„Tot mai multe familii adoptă animale de com­panie, mai ales câini“, spunea recent Leszek Wacirz, country manager la Nestle Ro­mânia. El face referire la faptul că în această perioadă în care oamenii a trebuit să stea acasă mai mult, românii, dar nu numai, au decis să aibă un prieten necuvântător alături.