Interviu exclusiv ZF. Stephane Richard, CEO al grupului Orange, vorbeşte pentru prima oară despre planurile pentru România după achiziţia fostului Romtelecom: Vom creşte până în 2024 cu 50% acoperirea reţelei proprii de fibră optică şi vom fi un competitor mai agresiv pentru Digi. Ştim că românii sunt sensibili la calitate şi la preţ

Autor: Adrian Seceleanu 08.12.2020

♦ Grupul francez speră că va obţine cât mai repede aprobarea pentru achiziţie  pentru a demara integrarea cu Telekom Fix ♦ Transformarea Orange într-un gigant cu afaceri de 2 mld. euro pe an nu va slăbi competiţia din România, ci din contră, o va întări.

Gigantul francez Orange, cu afaceri anuale de 42 mld. euro, unul din-tre cei mai mari ju-că­tori din industria glo­bală de comunicaţii, are în plan să facă investiţii semnificative în următorii ani în România, în plus faţă de suma de 268 mil. euro alocată achiziţiei fostului Romtelecom de la nemţii de la Deutsche Telekom,  pentru a-şi extinde reţelele fixe şi mobile şi a deveni astfel un jucător redutabil pe piaţa serviciilor convergente fix-mobil.

„Pe scurt, aş spune că această achiziţie subliniază prezenţa noastră pe termen lung pe piaţa românească. Această tranzacţie confirmă faptul că România este o prioritate strategică pentru Orange, deoarece am venit cu un capital suplimentar pe această piaţă. Deci, credem pe termen lung în perspectivele economiei româneşti şi în apetitul pentru transformare digitală, dar şi în prezenţa noastră în această ţară. (…) Credem, aşadar, în România, credem că avem încă multe de oferit şi mai credem că putem contribui în România în domeniile noastre de acti­vitate şi pe baza experienţei de specialişti în oferte convergente în Europa, pe care o deţinem“, a declarat în cadrul unui interviu exclusiv cu ZF Stephane Richard, preşedinte şi CEO al grupului francez Orange.

„După această tranzacţie vom avea un business de aproximativ 2 miliarde de euro în România, deci de apro­xi­mativ 5% din totalul veniturilor gru­pu­lui Orange, iar România va ajunge una dintre primele cinci pieţe ale Orange din lume. Avem Franţa, Spa­nia, Po-lonia şi am avea România pro­babil pe locul patru, aşa că în­seamnă că este o poziţie importantă pentru noi, este o piaţă importantă. Şi, poate mai im­portant, este o piaţă va­lo­roasă pentru viitor, deoarece, aşa cum v-am spus, cred că România este o ţară în care digitalizarea este avansată şi cu ajutorul ei se va putea accelera creş­terea şi dezvoltarea economiei econo­miei ro­mâneşti. Acest lucru este po­si­bil numai dacă aveţi jucători de tele­co­mu­nicaţii puternici, capabili să in­vestească în reţele“, a punctat Richard.