Business Insights with PwC. Monica Biota şi Monica Movileanu, PwC România: Este posibil ca 50% dintre departamentele financiare aşa cum le cunoaştem noi la acest moment să dispară

Ziarul Financiar 08.12.2020

Funcţia financiară, aşa cum o cunoaştem noi în mod tradiţional, va dispărea, iar departamentul financiar trece prin un  proces de transformare. Este posibil ca 50% dintre departamentele financiare aşa cum le cunoaştem noi la acest moment să dispară, cred Monica Biota şi Monica Movileanu, parteneri în cadrul PwC România

”Realitatea este că tot ceea ce este repetitiv, ceea ce nu repetă o analiză superioară a datelor, va fi înlocuit de tehnologie. Acest lucru înseamnă şi o transformare fundamentală a departamentelor financiare, a structurii departamentelor financiare. Potrivit unui studiu PwC referitor la finance generation, am constatat că este posibil ca până la 50% din departamentele financiare aşa cum le cunoaştem noi la acest moment să dispară, iar forţa umană să aibă nevoie de abilităţi şi competenţe diferite de cele pe care le are în acest moment”, a spus Monica Biota în cadrul emisiunii Business Insights with PwC.

Rolul departamentului financiar şi implicit al CFO-ului se schimbă fundamental. CFO-ul nu este numai cel care dă un set de situaţii financiare, ci este implicat în mod activ în diverse aspecte precum definirea strategiei şi execuţia strategiei, colaborarea cu toate părţile implicate, fie că sunt investitori, bănci sau angajaţi, spune Monica Movileanu.

”Dacă vorbim despre transformare financiară, vorbim în principal despre trei aspecte: digitalizare, raportare non-financiară şi gestinonarea serviciilor prin centre de excelenţă sau prin centre de servicii partajate. Un element important este partea de tehnologie, adică partea de automatizare, introducerea de roboţi pentru procesele repetitive. Sunt beneficii majore în introducerea de astfel de roboţi, precum eficienţa, eliminarea erorii umane şi realocarea resursei umane către analiză, decizie şi inovare”, a declarat Monica Movileanu în cadrul aceleiaşi emisiuni.