Cum trec prin criză companiile româneşti? Dragoş Sîrbu, Flanco: Avem, de acum, experienţa a trei trimestre de pandemie, aşteptăm ca 2021 să fie mai bun
Flanco este al doilea cel mai mare retailer de electro-IT din România, cu afaceri de 1,2 miliarde de lei în 2019 şi aproape 160 de magazine.
Retailerul electro-IT Flanco şi-a bugetat creştere anul viitor după ce pandemia a favorizat piaţa de profil în 2020, când românii au stat mai mult timp în casă şi au achiziţionat produse care să le facă şederea mai confortabilă.
„Ne pregătim pentru creştere în 2021. Avem, de acum, experienţa a trei trimestre de pandemie, aşteptăm ca anul viitor să fie mai bun, dat fiind că şi noi, şi clienţii noştri avem ceva mai multă claritate“, spune Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco.
În 2020 oamenii nu au mai putut călători, nu au mai avut de ce să investească în haine sau în alte accesorii, iar veniturile disponibile au fost redirecţionate masiv către casă, implicit către electronice şi electrocasnice, către toate acele obiecte care le puteau face viaţa mai plăcută şi mai puţin oprimantă în izolare, explică executivul.
„În 2020 am căutat să minimizăm pierderile determinate de restricţiile de circulaţie şi ne-am concentrat imediat atenţia asupra vânzărilor online şi a serviciilor asociate acestora.“
Ce n-am estimat corect, cel puţin într-o primă instanţă, a fost apetitul clienţilor pentru cumpărături, care, dacă este să ne raportăm la datele din piaţă, nu a scăzut considerabil în nicio lună.“
În ceea ce priveşte Flanco, retailerul şi-a concentrat foarte mult atenţia pe online şi a decelerat extinderea reţelei, dar nu a oprit-o de tot.