Cum trec prin criză companiile româneşti? Dragoş Sîrbu, Flanco: Avem, de acum, experienţa a trei trimestre de pandemie, aşteptăm ca 2021 să fie mai bun

Autor: Cristina Roşca 10.12.2020

Flanco este al doilea cel mai mare retailer de electro-IT din România, cu afaceri de 1,2 miliarde de lei în 2019 şi aproape 160 de magazine.

Retailerul electro-IT Flanco şi-a bu­getat creştere anul viitor după ce pan­demia a favorizat piaţa de profil în 2020, când ro­mâ­nii au stat mai mult timp în casă şi au achi­zi­ţio­nat pro­duse care să le fa­că şed­e­rea mai confortabilă.

„Ne pregătim pentru creş­tere în 2021. Avem, de acum, experienţa a trei trimestre de pandemie, aştep­tăm ca anul viitor să fie mai bun, dat fiind că şi noi, şi clienţii noştri avem ceva mai multă claritate“, spune Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco.

În 2020 oamenii nu au mai putut călă­tori, nu au mai avut de ce să inves­tească în haine sau în alte accesorii, iar ve­ni­turile disponibile au fost redirec­ţio­nate masiv către casă, implicit către electronice şi electro­cas­nice, către toate acele obiec­te care le puteau face viaţa mai plăcută şi mai puţin opri­mantă în izolare, ex­plică executivul.

„În 2020 am căutat să mini­mizăm pierderile deter­mi­nate de restricţiile de cir­culaţie şi ne-am concentrat ime­diat atenţia asupra vânzărilor on­line şi a serviciilor asociate acestora.“

Ce n-am estimat corect, cel puţin într-o primă instanţă, a fost apetitul clienţilor pentru cumpărături, care, dacă este să ne raportăm la datele din piaţă, nu a scăzut considerabil în nicio lună.“

În ceea ce priveşte Flanco, retailerul şi-a concentrat foarte mult atenţia pe online şi a decelerat extinderea reţelei, dar nu a oprit-o de tot.