Gigantul american Cisco introduce inteligenţa artificială în dezvoltarea de soluţii şi echipamente inovatoare din gama Webex, care îşi propun să faciliteze comunicarea online din mediul corporate

Autor: Alexandra Cepăreanu 10.12.2020

Compania americană Cisco, unul dintre cei mai mari producători de echipamente şi servicii de reţelistică din lume, a dezvoltat o serie de produse şi servicii inovatoare, care funcţionează utilizând inteligenţa artificială (AI), şi care alcătuiesc gama Webex, ce îşi propun să ajute organizaţiile să comunice mai eficient de la distanţă, în contexul crizei sanitare şi a măsurilor de distanţare socială, potrivit unui comunicat transmis de companie.

„Obiectivul Cisco este de a crea un viitor incluziv, iar tehnologia de colaborare joacă un rol critic în crearea unui mediu echitabil, astfel încât toată lumea să poată participa la economia globală, indiferent de zona geografică, limbă şi personalitate. Webex permite trecerea la modul de lucru hibrid, reducând dependenţa de locaţia geografică în procesul de angajare, deschizând economia globală şi oferind tuturor posibilitatea de a participa în acest proces – indiferent unde s-ar află”, a spus Jeetu Patel, SVP şi GM, Security and Applications, Cisco.

Astfel, aplicaţia Webex permite utilizatorilor să organizeze întâlniri online, să comunice cu alţi jucători prin serviciul de mesagerie sau prin cel de apeluri.

„Noul Webex, disponibil începând de astăzi, oferă un mediu de lucru securizat, unic, care acoperă toate nevoile de colaborare: apeluri, întâlni şi mesagerie într-o singură aplicaţie care vine cu peste 50 de inovaţii. WebexOne este conferinţă de colaborare digitală, care reuneşte lideri de opinie, clienţi şi parteneri pentru a discuta despre modul în care oamenii şi organizaţiile vor lucra şi colabora în viitor.”

În plus, Cisco a anunţat introducerea unor funcţionalităţi precum traducere în timp real în nouă limbi, utilizarea de gesturi în cadrul întâlnirilor bazate pe recunoaşterea mişcărilor corpului şi capabilităţi de partajare inovative. Aceste funcţionalităţi vor fi disponibile în lunile următoare.

De asemenea, gigantul american a dezvoltat o gamă de echipamente noi, care se adaugă la portofoliulul existent al companiei, dotat deja cu funcţii de AI. Spre exemplu, Webex Desk Camera, o cameră web ce este dotată cu funcţionalităţi inteligente, cum ar fi recunoaştere facială şi indicatori de ocupare a unei încăperi.

„Având în vedere că multe organizaţii îşi regândesc şi reconfigurează spaţiile de birouri, revenirea la birou va presupune şi o accentuare a procesului de utilizare a birourilor de către angajaţi prin rotaţie. Cu Webex Desk Hub, este foarte simplu să transformaţi orice birou disponibil într-un spaţiu personal. Această categorie de dispozitive este suficient de performantă pentru a oferi întâlniri video şi apeluri telefonice, dar permite şi conectarea tuturor echipamentelor uzuale pentru productivitate şi colaborare, cum ar fi cameră video, căşti, monitor, laptop şi telefon mobil. În plus, Webex Desk Hub permite rezervarea unui birou prin intermediul laptopului, legitimaţiei de serviciu sau a telefonului mobil, validând, în acelaşi timp, identitatea utilizatorilor”, au explicat reprezentanţii Cisco.

La fel ca Webex Desk Pro, Webex Desk permite o interacţiune mare cu audienţa, prin intermediul slide-urilor sau videoclipurilor, folosite ca fundal în timpul prezentării –caracteristică denumită „prezentator imersiv”.

„Aceasta transformă întreaga experienţă, permiţând conectarea la întâlniri, crearea de activităţi în comun şi menţinerea productivităţii, indiferent dacă sunteţi acasă sau la birou. Poate fi folosit ca echipament principal, cu care utilizatorii se pot conecta la orice serviciu de întâlniri, este dotat cu o cameră de calitate înaltă, microfon şi difuzoare, fiind foarte simplu de configurat.”