Vicepreşedintele Comisiei pentru Educaţie din Parlamentul European: Aproape 1 milion de elevi români nu au avut acces la educaţie timp de câteva luni

Autor: Ramona Cornea 11.12.2020

„Avem planul naţional de redresare şi rezilienţă din care este esenţial să alocăm minimum 10% pentru educaţie, nu 3% cât este acum,  să alocăm 20% pe zona de digital, nu 2% cât este acum. Nu trebuie să ignorăm aceste aspecte.“

Vicepreşedintele Comisiei pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu, subliniază necesitatea unei finanţări mai mari a sistemului de educaţie din România şi atrage atenţia că mulţi dintre elevii români nu au avut acces la educaţiei în timpul pandemiei de COVID-19.

„Conform UNESCO, 1,6 miliarde de elevi şi studenţi din peste 190 de ţări au fost afectaţi de închiderea unităţilor de învăţământ – 94% din  populaţia globală de cursanţi şi a trebuit să tranfere activitatea educaţională în zona de online. În România, acest transfer nu a fost unul reuşit,  aproape 1 milion de copii, 32% din populaţia de elevi, nu au avut acces la educaţie timp de mai mult luni, cifre care plasează România pe primele locuri în lipsa de accesibilitate la învăţământ, pe când în ţările dezvoltate rata de participare a fost de 90%“, a spus Victor Negrescu în cadrul unei consultări publice privind raportul Parla­mentului European referitor la elaborarea unei politici europene în materie de educaţie digitală.