Cât a costat industria auto închiderea economiei din primăvară: Cele şapte săptămâni fără producţie la Dacia şi Ford, plus fabricile de componente, au şters 5 mld. euro din businessul auto local

Autor: Bogdan Alecu 15.12.2020

Cifra de afaceri a industriei auto locale a scăzut cu 15% în 2020, de la peste 30 de miliarde de euro în 2019 la circa 25 mld. euro anul acesta, potrivit datelor Asocia­ţi­ei Constructorilor de Automobile din Româ­nia (ACAROM).

Scăderea vine în condiţiile în care în pri­măvară atât uzina Dacia, cât şi cea a Ford au oprit producţia timp de circa şapte săptămâni, iar aceasta a fost ulterior reluată în trepte. Producătorii de componente au fost şi mai puternic loviţi, în condiţiile în care cei mai mulţi livrează cea mai mare parte a produselor la export. În Vest cele mai multe uzine au fost mai puternic afectate de pandemie, în con­di­ţi­ile în care pieţele auto occidentale au scăzut din cauza închiderii showroomurilor ca parte a mă­surilor adoptate pentru a reduce riscul extinderii pandemiei.

Scăderea din acest an vine după un 2019 în care businessul întregii industrii urca cu 5%, la peste 30 mil. euro, an în care deja cei de la Ford ve­neau cu Puma, al doilea SUV produs la Craiova, iar la Dacia francezii deja pregăteau cea de-a treia generaţie a Logan şi Sandero.