Retailerul german Lidl a deschis în 2020 peste 30 de magazine, de două ori mai multe decât şi-a propus la începutul anului. Acesta este cel mai alert ritm de expansiune de la intrarea pe piaţă în 2011

Autor: Cristina Roşca 16.12.2020

Discounterul german Lidl a deschis în acest an 33 de magazine - unităţi noi, construite de la zero şi relocări, respectiv înlocuiri ale unor unităţi mai vechi - apropiin­du-se astfel de pragul de 300 de puncte de vânzare pe plan local. Mai mult, continuă expansiunea şi în 2021.

„Anul 2020 a fost încă unul în care ne-am depăşit obiectivul pe care ni l-am propus, acela de a deschide 15 magazine, şi am inaugurat în perioada ianuarie - decembrie 33 de unităţi“, spun oficialii companiei.

Nemţii au venit oficial pe piaţa locală acum un dece­niu, când au preluat 107 magazine Plus Discount. Apoi s-au extins de la zero. An de an compania a deschis unităţi noi, ritmul variind între zece şi peste 30 de magazine nou inaugurate. De altfel, cel mai alert ritm de după 2011, primul an oficial de prezenţă, este cel din ultima perioadă.

Oficialii Lidl anunţau la începutul lui 2020 că bugetul total de investiţii pentru acest an va fi de 1 mld. lei. Grupul german continuă dezvoltarea în România. „Ritmul de deschideri depinde de foarte mulţi factori, mai mult sau mai puţin predictibili, inclusiv de starea vremii, de auto­ri­zaţiile de construcţie, de modul în care evo­luează con­struc­ţiile. Anul acesta planul nostru de ex­pan­siune a per­for­mat foarte bine şi ne dorim să menţinem acelaşi ritm susţinut.“

Nemţii au obţinut în 2019 afaceri de aproape 10 mld. lei.