Andreea Micu, Producătorul de vin Avincis: În 2020, gamele entry-level şi middle au cunoscut creşteri, în timp ce vânzările produselor premium au scăzut vizibil. „Întreruperea activităţii în majoritatea locaţiilor din segmentul HoReCa a dus la scăderea drastică a vânzărilor în acest sector. În paralel, însă, au crescut vânzările pe online“

Autor: Florentina Niţu 17.12.2020

Anul 2020 a fost un an de încercare pentru piaţa vinului, care a fost serios afectată din cauza restricţiilor impuse HoReCa, un canal important de vân­za­re pentru producătorii de vin, dar şi a mă­surilor de dis­tanţare socială şi de miş­care, ce au avut impact negativ asu­pra eno­tu­rismului şi ex­por­tului, susţin re­prezen­tan­ţii companiei Avin­cis Vi­nuri, deţi­nu­tă de Andreea Micu, alături de pă­rinţii ei Valeriu şi Cristina Stoica.

„În acest an au fost afectate zonele HoReCa, enoturismul şi exportul, toate au avut scăderi în ultimele luni. Cu toa­te aces­tea, am reuşit să depăşim pe­rioa­da di­fi­cilă fără să apelăm la mă­suri pre­cum şo­maj tehnic, disponi­bili­zări sau reduceri de salarii. A exis­tat o trans­­laţie de pe HoReCa că­tre vân­ză­rile online şi către retailul modern şi am crescut ca număr de sticle vândute, dar am avut o scădere în valoare. Gamele entry-level şi mid­dle au cunos­cut creşteri, în timp ce vân­zările produselor premium au scăzut vizibil“, spune An­dreea Micu.