Industria textilă românească, încotro? Retailerul de modă C&A mai lucrează pe piaţa românească doar cu opt fabrici, faţă de 40 de unităţi de producţie în 2016. România, ţară care mulţi ani a fost cunoscută drept „croitorul“ Europei, devine prea scumpă pentru producţia de textile şi încălţăminte, în special pentru brandurile mass-market

Autor: Cristina Roşca 20.12.2020

♦ Totuşi, acest domeniu are o importanţă majoră pentru economie, fiind active peste 10.000 de firme cu peste 100.000 de salariaţi şi afaceri anuale de 22 mld. lei.

Gigantul C&A, unul dintre cele mai mari nume din moda mondială, mai lucrează în România cu doar opt de fabrici partenere, faţă de 20 de unităţi de producţie în 2019 şi circa 40 în urmă cu patru ani. Acesta este încă un semnal că marile nume din modă îşi restrâng colaborările cu fabricile din România, piaţă care devine prea scumpă pentru producţia de haine şi încălţăminte.

Grupul C&A e prezent local în retail cu o reţea de 45 de magazine de modă deschise în marile oraşe ale ţării. Compania nu are producţie direct şi nu a avut niciodată, ci doar parteneriate cu fabrici locale.