Arçelik, turcii care deţin frigiderele Arctic, şi Hitachi Global Life Solutions înfiinţează o companie mixtă pentru a deveni un jucător major în zona Asia-Pacific, cea mai mare piaţă mondială de electrocasnice

Autor: Roxana Rosu 17.12.2020

Grupul turc Arcelik, care are în România două fabrici, una de frigidere la Găeşti şi o alta de maşini de spălat la Ulmi, ambele în judeţul Dâmboviţa, s-a asociat cu Hitachi Global Life Solutions în vederea înfiinţării unei companii mixte care va funcţiona pe piaţa globală de electrocasnice, din afara Japoniei.

Ca parte a tranzacţiei, Hitachi GLS va înfiinţa o nouă societate în care îşi va transfera afacerea globală de electrocasnice din afara Japoniei. Arçelik va deţine o cotă de participare de 60% în cadrul noii companii, pe care ambii parteneri îşi propun să o înfiinţeze în primăvara anului 2021, după obţinerea aprobărilor din partea organismelor de reglementare şi implementarea tuturor condiţiilor necesare.

Valoarea tranzacţiei este calculată la 300 de milioane de dolari pentru 60% din afacerea liberă de datorii şi va fi supusă ajustărilor obişnuite bazate pe soldul datoriei nete, capitalului circulant net şi acţiunilor minoritare restante de la data închiderii.

 Acordul dintre cele două companii va facilita accesul pe pieţe noi, va lărgi gama de produse şi va extinde capacităţile de vânzare.

„Această asociere reprezintă o nouă realizare semnificativă în strategia noastră comercială. Piaţa electrocasnicelor din Asia-Pacific oferă un context de creştere datorat extinderii populaţiei din clasa de mijloc, dezvoltării canalelor de vânzare cu amănuntul, creşterii venitului familial şi dezvoltării stilului de viaţă. Vom combina expertiza noastră globală cu poziţia puternică pe piaţă şi cu patrimoniul brandului Hitachi, pentru a înţelege şi mai bine nevoile pieţei globale şi locale”, spune Fatih Kemal Ebiçlioğlu, Preşedintele Consumer Durables Group Koç Holding (grupul din care face parte Arçelik).

Arçelik este prezent în peste 145 de ţări şi a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri consolidată de 5 miliarde de euro, cu aproape 70% din venituri provenite de pe pieţele internaţionale. În ultimul deceniu, compania s-a extins şi dezvoltat semnificativ mai ales în Europa şi a înregistrat o creştere puternică în Asia de Sud.

Hitachi GLS îşi desfăşoară activitatea în principal în Asia de Sud-Est şi Orientul Mijlociu, fiind percepută ca o marcă de electrocasnice premium.

Compania mixtă înglobează 12 companii ale grupului Hitachi GLS din afara Japoniei (două companii producătoare, zece companii de vânzări) şi aproximativ 3.800 de angajaţi.

Portofoliul generează un venit de peste 100 de miliarde de yeni din vânzări (aproximativ 1 miliard de dolari). Folosind reţeaua comună de vânzări a Arçelik şi Hitachi GLS, societatea în participaţiune va extinde vânzările produselor marca Hitachi în Europa, Asia de Sud şi Africa, precum şi Asia de Sud-Est şi Orientul Mijlociu.