Alex Hudiţan, fondatorul Amazonienii: Românii au noi oportunităţi de a vinde pe Amazon acum în pandemie

Autor: Ioana Niţă 22.12.2020



Declanşarea pandemiei de COVID-19 şi impunerea restricţiilor şi a măsurilor de siguranţă pentru combaterea acesteia a făcut ca vânzările din mediul online să explodeze peste tot în lume, această perioadă fiind oportună pentru înfiinţarea de noi business-uri în e-commerce. Un segment cu potenţial semnificativ este cel al afacerilor derulate prin intermediul americanilor de la Amazon - cel mai mare retailer online din lume. În condiţiile în care se preconizează că americanii vor cheltui peste 638 miliarde de dolari online în 2022, iar veniturile nete ale Amazon sunt estimate să ajungă în următorii doi ani la 365.000 miliarde dolari, conform datelor recente de pe statista.com, românii au oportunitatea de a-şi crea un business comercializând produse pe Amazon. Astfel, ei pot vinde online direct pe piaţa americană - una dintre cele mai mari pieţe de e-commerce din lume.

„Nu este o metodă prin care te îmbogăţeşti peste noapte, însă odată pornită, îţi poate genera venituri considerabile şi ca one man show se poate merge până la rulaje de marfă de sute de mii de dolari lunar. Este un model de afacere ce poate fi început cu un buget de câteva mii de dolari, scalat în câteva luni, până la un an, la nivelul de rulaje de marfă de zeci de mii de dolari şi apoi se poate ajunge uşor, cu produse bine selectate si alese conform informaţiilor din ghidul nostru până la rulaje de sute de mii de dolari lunar”, afirmă Alex Hudiţan, Vlad Dragomir şi Edward Ciprian, trei antreprenori români care au vândut deja de milioane de dolari pe Amazon.

Mai exact, Alex Hudiţan, fondatorul comunităţii Amazonienii, vinde pe Amazon din anul 2014, iar până în prezent a lansat 9 produse toate sub un singur brand şi a vândut de peste 4.000.000 de dolari. Vlad Dragomir vinde pe Amazon tot din anul 2014, a lansat 50 de produse şi 5 brand-uri diferite, iar până în 2020 inclusiv a vândut de peste 12.000.000 de dolari. Edward Ciprian Ilinca vinde pe Amazon din anul 2017, a lansat peste 30 produse sub 4 brand-uri diferite şi până acum a vândut de peste 1.000.000 de dolari. Toţi trei sunt antreprenori şi mentori şi au coordonat sute de lansări de produse pe Amazon SUA.

Acum, cei trei antreprenori au lansat un ghid gratuit pentru românii care vor să pună bazele unei afaceri pe Amazon. Prin intermediul acestuia, ei vor să le împărtăşească şi altor români din experienţa lor şi să le arate oportunitatea şi beneficiile dezvoltării unui business pe Amazon. După descărcarea ghidului gratuit, românii vor avea acces şi la 4 tutoriale video care însumează peste 5 ore de conţinut, iar după ce urmăresc aceste tutoriale video, îşi pot da seama dacă e-retail-ul pe Amazon li se potriveşte sau nu.

Online-ul este favorizat în contextul actual la nivel global, iar trendul ascendent este accelerat de lockdown-uri, de restricţiile impuse, de munca de la distanţă, de lipsa mobilităţii, de distanţarea socială şi a măsurilor de siguranţă implementate în această perioadă. Mulţi oameni se simt mult mai in siguranţă acasă şi de aceea comandă online tot mai mult.

În 2020, la nivel mondial a devenit mult mai simplu să comanzi online datorită dezvoltării digitalizării, a infrastructurii îmbunătăţite a website-urilor, a procesului de vânzare a businessurilor şi tendinţei oamenilor de a plăti cu cardul sau telefonul mobil.

Specialiştii în e-commerce consideră că această perioadă poate reprezenta un al doilea boom în materie de creştere a vânzărilor online, iar trendul crescător al e-commerce-ului va fi şi mai accelerat in următoarea perioadă.

Retailerii cu vechime şi experienţă, detinătorii de afaceri din HoReCa, cei care au rămas cu banii blocaţi anul acesta şi nu ştiu în ce să-i investească, tinerii care vor să se lanseze în antreprenoriat au oportunitatea de a incepe anul 2021 cu un business online şi deschiderea de a vinde pe mai multe pieţe, inclusiv pe piaţa online americană.

Numărul persoanelor din întreaga lume care cumpără online creşte de la an la an. Conform statisticilor, peste 55% dintre cumpărători susţin că această creştere a cumpărăturilor online este o tendinţă pe care o vor aplica termen lung. Aceste date se traduc într-o oportunitate foarte bună pentru cei care vor să lanseze şi să conducă un business online.

Shopping-ul online este una dintre cele mai populare activităţi online din întreaga lume, vânzările globale de e-retail atingând 3,5 trilioane de dolari în 2019. La nivel global, se preconizează ca eCommerce-ul va ajunge la 6,5 trilioane de dolari până în 2022.

Conform datelor publicate recent pe statista.com, în 2019 vânzările online au reprezentat 14,1% din totalul vânzărilor la nivel mondial. Se estimează că în 2023 acest procent va ajunge la 22%.

În 2019, aproximativ 1,92 miliarde de persoane din întreaga lume au achiziţionat bunuri sau servicii online. În 2021 se estimează că peste 2,14 miliarde de oameni din întreaga lume vor achiziţiona online produse şi servicii.

În 2023 se preconizează că la nivel mondial vor exista 1,31 miliarde de plăţi efectuate cu telefonul mobil, în creştere faţă de 950 de milioane de utilizatori în 2019.