ZF IT Generation. Andrei Nicolae, UniApply: Până în luna mai 2021 sperăm să intermediem înscrierea şi acceptarea a 1.500 de studenţi internaţionali în universităţi din Occident. Estimăm venituri totale de 2,4 mil. euro în 2021

Autor: Alexandra Cepăreanu 23.12.2020

♦ Platforma colaborează cu 200 de universităţi din ţări ca Anglia, Germania, Olanda, Italia, Spania, America, Canada, Australia şi România.

Startup-ul UniApply, platformă ce facilitează procesul de selecţie a unei facultăţi şi aplicarea propriu-zisă, estimează venituri de circa 2,4 milioane de euro la finalul anului viitor şi atingerea unui număr de aproximativ 1.500 de studenţi internaţionali, în creştere cu circa 300 de persoane, comparativ cu numărul înregistrat în prezent.

„Suntem gata să penetrăm piaţa internaţională, avem resursele necesare, iar până în luna mai a anului viitor vrem să avem 1.500 de studenţi internaţionali care să fie acceptaţi la universităţile din vestul Europei, în ţări precum Germania, Olanda şi Marea Britanie“, a spus Andrei Nicolae, fondator al UniApply, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Astfel, ţările care se află în vizorul reprezentanţilor UniApply sunt Germania, Olanda, Italia şi Spania. „Cum înscrierile din Marea Britanie sunt pe sfârşite, focusul nostru rămâne pe Germania, Olanda, Italia şi Spania. În 2021, acestea sunt ţările în care vom fi prezenţi cât mai mult din punctul de vedere al universităţilor, iar din punctul de vedere al studenţilor, cea mai mare prezenţă pe piaţă o avem în India, Nigeria, Pakistan, România şi ţările din vestul Europei. De aici vrem să luăm studenţii şi să îi ajutăm să se înscrie la universităţi.“

De asemenea, dezvoltarea şi extinderea businessului vin în urma primei runde de finanţare atrasă de UniApply, care se ridică la circa 150.000 de euro, condusă de fondul de investiţii Early Game Ventures (EGV), la care a participat şi Andrei Pitiş, prin Simple Capital, dar şi alţi investitori de tip angel.

În prezent, platforma înregistrează un număr de aproximativ 13.000 de aplicanţi români care au devenit studenţi în cadrul celor 200 de universităţi care se regăsesc pe UniApply şi 1.300 de aplicanţi internaţionali care s-au înscris în cadrul facultăţilor din România. La nivel local, platforma colaborează cu circa 20 de facultăţi.

„Mai colaborăm şi cu peste 120 de agenţii şi consultanţi din ţări ca India, Nigeria, Pakistan, România, Rusia, Ucraina şi Ungaria, astfel ca, orice student care intră pe platformă poate să găsească ajutor şi îndrumare.“

De asemenea, în prezent, platforma percepe un comision între 15% şi 25% de la facultăţile la care se înscriu studenţii. Spre exemplu, dacă un student se înscrie la o facultate din Olanda, care percepe o taxă de 2.000 de euro,  facultatea plăteşte platformei o sumă cuprinsă între 300 şi 500 de euro, a explicat reprezentantul UniApply.

„Sunt două tipuri de taxe: cele de şcolarizare pentru studenţii care fac parte din ţări membre ale UE, spre exemplu în Olanda această taxă este de 2.000 de euro, şi pentru studenţii non-UE care plătesc o taxă de 10.000 de euro pentru acelaşi curs. Pentru studenţii non-UE putem obţine un comision de aproximativ 3.000 de lire pentru persoanele care merg în Anglia, iar pentru cei care merg în Olanda, comisionul este de undeva la 2.000 de euro.“

Andrei Nicolae a menţionat că ţările în care se observă un interes crescut cu privire la utilizarea platformei în vederea aplicării la o facultate sunt Pakistan şi ţările africane, unde sunt multe persoane interesante să studieze în România.

El spune că universităţile cu care a interacţionat cel mai uşor sunt cele din vestul Europei, din ţări precum Olanda, Germania şi Marea Britanie, care au o deschidere mai mare faţă de platforma UniApply.

„Ele sunt şi obişnuite să lucreze în mediul online. România se află în proces de dezvoltare, astfel sunt universităţi care sunt reticente la o astfel de schimbare, dar sunt şi facultăţi care şi-au arătat interesul.“

În ceea ce priveşte piaţa locală, Andrei Nicolae consideră că România are nevoie de studenţii internaţionali pentru a se dezvolta în mediul online.

„Avem potenţial să atragem mulţi studenţi internaţionali. Raportul calitate - preţ este bun în România pentru studenţii internaţionali. Astfel că, facultăţile au nevoie doar de cineva sau ceva care să ajute să recruteze studenţi.“

Planurile pentru următorii cinci ani vizează atingerea unui număr de un milion de aplicanţi care să se înscrie la universităţile partenere ale platformei.

„În 5 ani, maxim 10, prin platforma noastră vreau să fie cel puţin un milion de studenţi care să îşi fi îndeplinit visul şi să ajungă la unversitatea potrivită. Vreau să devenim un „Google“ al educaţiei.“

 

Ce a mai spus Andrei Nicolae la ZF IT Generation

Vrem să liberalizăm educaţia şi să ajutăm cât mai mulţi studenţi să ajungă la Universitatea potrivită şi Universităţile să găsească studenţii care se pliază pe valorile lor.

Colaborăm cu Universităţi din mai multe ţări, ofrind astfel studenţilor şi viitorilor studenţi o gamă largă de Universităţi la care pot aplica în cadrul platformei. Prin tehnologiile pe care le folosim, algoritmii de matchmaking pe care platforma îi propune încercăm să ajutăm studentul în acest proces de alegere.

Avem oameni şi parte eri care să ajute viitorii studenţi în procesul de aplicare. Luăm în calcul toate criteriile, precum domeniul, posibilităţile financiare, oportunităţile de bursă, viaţa culturală din oraş sau ţară, limba de predare.

Considerăm că am digitalizat destul de bine procesul de rcrutare şi alegere a facultăţii pentru că interacţiunea fizică nu este necesară. Practic, prin intermediul platformei studentul poate să completeze formularul de aplicare la facultate, să o trimită, să facă plăţile aferente procsului de înscriere şi înregistrare.

 În continuare, vrem să facem acest proces unul cât mai simplu pentru aplicanţi. Sperăm ca în următoarea perioadă să avem şi un soft ce va permite ca odată ce documentele studentului sunt încărcate, aplicaţia lui să fie automat completată.

Am încercat să înţelegem nevoile studenţilor şi practic, odată ce am înţeles nevoile să priorizităm paşii ce pot fi uşor automatizaţi şi să mergem spre latura personală a fiecărui student.

Ghidarea studentului este cea mai importantă pentru că una dintre cele mai importante probleme la nivel mondial este rata de dropout (renunţare). Mulţi stuenţi ajung la Universitate, dar nu ruşesc să re termine din diverse motive – nu a ales domeniul bine, nu se pliază pe stilul de predare sau cu oportunităţile de dezvoltare pe care Universitatea le poate oferi.

 Pentru a rezolva cât mai rapid această problemă am colaborat şi colaborăm cu experţi în domeniu, oameni care au trimis în timp mii de studenţi la universităţile potrivite şi împrună cu ei am structurat inormaţiile din platformă într-un mod diferit, iar în moemntul în care un student îşi completează profilu încercăm să venim cu recomandări care să îl ajute să descoperere locul în care i-ar fi cel mai bine. Dacă are nevoie de mai multe detalii noi avem posibilitatea de a face un link între student şi consulatnt, iar aceştia î preiau din platfromă direct, comunică cu  şi îi ghidează.

Avem peste 50 de persoane care aplică la universităţile partenere, agenţiile cu care lucrăm sunt alături de noi şi studenţii de pe platformă sunt ghidaţi. Aşteptăm rezulatet importante anul viitor în ceea ce priveşte numărul de studnţi internaţionali.

Până acum, pe piaţa locală ceream o taxă minimă studentulu, în primul an de înfinţare a platformei – vreauînromânia.ro – nu am perceput taxe. Acum am schimbat modelul de business pentru că, atunci când vorbim de studenţi internaţionali, universităţile plătesc un comision pentru fiecare student internaţional, iar acum suntem capabili să oferim toate aceste beneficii studentului fără să percepem nicio taxă de la el.

Am identificat mai multe probleme, în primul rând gradul mare de renunţare şi de neterminare a facultăţii, la nivelul UE este de 30% anual, din 200 de studenţi care intră anual, spre exemplu, doar jumătate termină. 

Nu sunt mulţi competitori pe piaţă pentru că educaţia ste un domeniu greu şi trebuie înţeles foarte bine. La nivel european nu există nicio platformă centralizată care să permită unui student să aplice la toate universităţile din Europa în acelaşi timp şi să creeze un proces simplu. Există platforme locale susţinute de guvernele din ţările respective.

Cel mai mare competitor al nostru este Apply board care este un start-up canasdian, axat pe piaţa din Canada, o mică parte din piaţa din SUA şi Australia.

Recent ei au intrat şi în piaţa din Marea Britanie, dar credem că avantajul nostru comeptitiv faţă de ei este că ei nu au intrat în Europa pentru că este o piaţă grea, iar prin partea de automatizare de procese putem face acest lucru mai bine ca ei.

Idee mi-a venit acum 3 ani când eram student în Germania. Fiind student în an terminal, eu şi prietenii mei ne gândeam care sunt oportunităţile de aplicare la un master. Cînd am demarat acest proces am observat că este foarte greu, voiam să aplicăm la master la diferite univeristăţi din diferite ţări şi trebuia să completăm multe formulare. Apoi am vrut să vedem ce se întâmplă în România. Atunci erau puţine universităţi care avea ofereau şi posibilitatea de a te înscrie pe site-ul lor.

Echipa cred că este cel mai mare atuu al nostru. Putem să schimbăm ceva în medul educaţionl şi prin faptul că suntem o companie ed-tech, prin ceea ce putem folosi din tehnologie în educaţie putem să ajutăm educarea la nivel mondial, pentru că accesul la educaţie creşte.

Până acum am investit 100.000 de euro, în doi ani. Banii au provenit din fonduri proprii.

Vrem să menţinem cifrele înregistrate în România, de 13.000 de aplicanţi şi să avem până în luna mai din 2021 aceşti 1.500 de sudenţi care să meargă la universităţile din afară.

Pandemia ne-a infleunţat busienssul pentru că în urma acestui context universităţile au trebuit să facă tranziţia spre mediul online. La nivel european, anul acesta numărul de aplicanţi a scăzut, la fel şi numărul de sutdneţi care au mers la universităţi. Datorită posibilităţilor financiare care au suferit şi restricţiilor de călătorie, numărul de studenţi a scăzut foarte mult.