Reţelele străine de retail au investit 900 mil. euro în România în 2020: în plină pandemie, ele au deschis 420 de magazine

Autor: Cristina Roşca 23.12.2020

Universul de comerţ modern a ajuns aproape de 3.500 de magazine sub mai multe formate.

Şapte dintre cele zece reţele din comerţul modern local au deschis magazine noi în 2020, un an marcat de pandemia de Covid-19. În total au fost inaugurate 421 de unităţi noi de tip hipermarket, supermarket, proximitate modernă, discount şi cash & carry, acesta fiind al doilea cel mai bun an pentru expansiune de după 2019.

Astfel, universul de comerţ modern a ajuns aproape de 3.500 de magazine sub mai multe formate.

În pofida pandemiei, majoritatea lanţurilor au con­ti­nuat să investească în România în 2020, într-o perioadă în care multe alte sectoare ale economiei au fost blocate, atât din punct de vedere investiţional, cât şi al activităţii.

În total, retailerii au scos din buzunar circa 900 mil. euro în acest an, bani care au mers atât către deschideri de magazine noi şi remodelarea unor unităţi vechi, cât şi către dezvoltare logistică, de sortiment sau alte acţiuni.

Astfel, trei reţele nu au deschis magazine noi, în timp ce altele au accelerat puternic în pofida pandemiei de Covid-19, transformând 2020 într-un an dedicat investiţiilor în dezvoltare. Pe lângă deschideri însă, au fost operate şi 40-50 de închideri, în special pe format mic, însă aceste cifre nu sunt publice, ele nefiind comunicate de reţelei, ci fiind estimate de ZF pe baza informaţiilor din piaţă.