Cum va fi 2021: Comerţul alimentar

Autor: Cristina Roşca 04.01.2021

În pofida pandemiei, majoritatea lanţurilor mari de magazine – străine şi româneşti - au continuat să îşi dezvolte operaţiunile din România în 2020, într-o perioadă în care multe alte sectoare ale economiei au fost blocate, atât din punct de vedere investiţional, cât şi al activităţii. Astfel, suma pe care reţelele de supermarketuri, hiper­marketuri, magazine de proximitate modernă sau de discount au scos-o din buzunar anul trecut s-a apropiat de 1 mld. euro, o valoare aproape record, din datele ZF. În acest context, cum arată planurile pentru 2021?

Se vor deschide în con­ti­nuare aproape 500 de ma­ga­zine noi, în special pe format mic – proximitate şi supermarketuri -, dar şi unităţi de discount şi câteva hiper­marketuri. Astfel, apetitul pentru deschideri al marilor jucători va continua în 2021, loc de dezvoltare existând încă potrivit lor.