Heineken controlează aproape jumătate din vânzările de cidru, dar cota de piaţă a scăzut faţă de primii ani când olandezii au deschis această piaţă

Autor: Cristina Roşca 11.01.2021

Vânzările de cidru s-au dublat în trei ani la aproape 300 mil. lei şi 19 milioane de litri, dar pandemia venit să întrerupă această perioadă.

Grupul olandez Heineken contro­lează aproape jumătate (47%) din vânzările în volum de pe piaţa de cidru, fiind lider detaşat. Compania are în por­tofoliu branduri precum Strongbow, Cidru Mândru şi Old Mout Cider, primul fiind lider în vânzări după volume.

Poziţia de forţă pe care Heineken o are pe această piaţă vine şi ca ur­mare a faptului că gi­gantul a fost cel care a deschis apetitul româ­ni­lor pentru băutura reali­zată în mod normal din fer­mentarea merelor. Mai exact, în 2015 olan­dezii deschideau oficial piaţa de cidru din Ro­mâ­nia prin lansarea Stron­gbow. Apoi Heineken şi-a dezvoltat portofoliul, lansând chiar şi branduri locale precum Cidru Mândru sau Livada Secretă. La acesta din urmă compania a renunţat între timp din datele ZF.