Ryanair şi Virgin Atlantic, numite cele mai slabe companii aeriene din 2020 de către cetăţenii britanici din cauza serviciilor de restituire a banilor

Autor: Eduard Ivanovici 17.01.2021

Ryanair şi Virgin Atlantic au fost numite cele mai slabe companii aeriene prin prisma serviciilor destinate clienţilor, fiind caracterizate în acest mod de oamenii care au căutat restituiri după ce le-au fost anulate zborurile, transmite The Guardian.

Cei doi operatori au obţinut scoruri „extrem de proaste” într-un sondaj realizat de Which? Travel, de vreme ce 8 din 10 oameni s-au declarat nemulţumiţi de serviciile de restituire în contextul în care numărul de zboruri anulate s-a menţinut la un nivel ridicat de-a lungul pandemiei de coronavirus.

Sondajul, derulat în septembrie 2020, spune că o treime dintre respondenţii care trebuiau să zboare cu Ryanair şi Virgin Atlantic au aşteptat peste trei luni pentru a-şi primi banii înapoi. Dintre toţi clienţii Ryanair care au fost luaţi în calcul de firma de cercetare, niciunul nu a fost despăgubit într-un interval legal de timp.

Tui, cel mai mare grup de turism la nivel mondial, a obţinut o rată de satisfacţie de 57%, fiind urmat de British Airways cu 50% şi EasyJet cu 45%. Totuşi, pe primul loc s-a clasat compania britanică low cost Jet2, care a înregistrat un procent de 76.

„Pe măsură de Regatul Unit se apropie de aniversarea primei carantine la nivel naţional, este vital să ne învăţăm lecţiile cu privire la modul în care am gestionat rambursările şi anularea zborurilor. Nu le putem permite liniilor aeriene să se comporte în acest fel. Astfel, Autoritatea pentru Competiţie şi Piaţă (CMA) şi Autoritatea pentru Aviaţie Civilă (CAA) trebuie să fie pregătite să ia măsuri”, spune Rory Boland, editor al Which? Travel.

În ceea ce priveşte campania de vaccinare din Marea Britanie, autorităţile au administrat până acum circa 3 milioane de doze şi se clasează pe locul trei la nivel mondial, după Statele Unite şi China.