Piaţa de 1 mld. lei a iaurturilor este dominată de cinci multinaţionale. Liderul pieţei este grupul francez Danone care are însă producţie pe plan local. Consumul de iaurturi în România este de numai 5kg/capita faţă de 20 kg/capita în Bulgaria

Autor: Cristina Roşca 18.01.2021

Românii cheltuie peste 1 mld. lei pe iaurt, lapte bătut şi alte specialităţi similare (ayran, sana sau kefir), piaţa fiind dominată de cinci multinaţionale, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Companiile internaţionale au dominat în 2020 piaţa iaurtului şi a laptelui bătut, pe pri­me­le poziţii situându-se Da­none, Alba­lact, Fries­landCampina, Cova­lact şi Fabri­ca de Lap­te Braşov (Olympus - n.red.)“, spun ana­liş­tii Euromonitor.

Toate cele cinci com­panii sunt deţi­nute acum de giganţi străini deşi la un mo­ment dat au fost - cel puţin unele dintre ele - firme locale. Spre exemplu, Albalact şi Co­valact sunt acum deţinute de francezii de la Lactalis care le-au cumpărat de la acţionari locali.