Bogdan Grigoriu, Pepco: Am încheiat 2020 cu o creştere de 4%, iar expansiunea a fost factorul principal. Pandemia nu ne-a oprit, ci doar a întârziat puţin anumite procese. În 2021 deschidem 50 de magazine

Autor: Cristina Roşca 18.01.2021

♦ Discounterul de modă are peste 300 de magazine în România ♦ Pe piaţa locală, Pepco a deschis prima unitate în 2015 şi a pariat apoi pe o expansiune rapidă, România ajungând să depăşească rapid pieţe mai vechi precum Cehia şi Ungaria ♦ Formatul de discount de modă, cu preţuri ce încep chiar de la mai puţin de zece lei, a ajutat compania să urce rapid în clasamentul jucătorilor din industrie ♦ Ba mai mult, acest model de business a fost un avantaj în 2020, an marcat de pandemia de Covid-19 şi de un comportament mai prudent al românilor la cumpărături.

Compania a încheiat anul cu o creştere de aproximativ 4% a cifrei de afaceri versus 2019, obţinând pe plan local un business de peste 1,3 miliarde de lei. Această valoare poziţionează Pepco pe primul loc în piaţa locală de modă la nivel de brand. Vin pe poziţiile următoare H&M şi Zara, conform celor mai recente date ale ZF. Niciunul dintre cele două branduri nu şi-a comunicat oficial rezultatele pe 2020, însă aşa arăta podiumul şi în anul anterior. La nivel de grup, cu opt branduri operate separat, Inditex, proprietarul Zara, este lider.

„Pandemia ne-a luat prin surprindere pe toţi, prin urmare cuvântul la ordinea zilei pentrul anul 2020 a fost incertitudine. Pe de altă parte consider că, în comparaţie cu alte ţări, criza epidemiologică a fost gestionată bine la nivel local. Guvernul a fost permisiv cu industria comerţului, fapt care ne-a ajutat să ne desfăşurăm într-o mare măsură activitatea şi ne-a impactat în mod pozitiv bugetul la nivel de an. Faptul că am avut posibilitatea să operăm în perioada iernii a fost de o importanţă deosebită deoarece aceasta este o perioadă de vârf pentru orice retailer şi poate dicta modul în care decurg lucrurile pentru tot restul anului“, spune Bogdan Grigoriu, operations manager în cadrul Pepco. El a subliniat că cifra de faceri pe 2020 este sub valoarea setată ca ţintă de către companie, înainte de izbucnirea pandemiei, „însă rămâne o performanţă notabilă pentru noi, dat fiind contextul dificil şi imprevizibil în care a trebuit să operăm în acest an - cu magazine închise sau cu program scurt.“