Pariu pe România. Unilever: România e o piaţă importantă pentru noi. Nu lăsăm pandemia să ne afecteze planurile de dezvoltare

Autor: Cristina Roşca 22.01.2021

♦ James Simmons, general manager al Unilever South Central Europe, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de bunuri de larg consum din România şi din lume, transmite un mesaj puternic de încredere pentru piaţa locală într-o perioadă marcată de incertitudini
♦ Unilever are trei fabrici în România şi a anunţat recent că dezvoltă producţia.


Gigantul anglo-olandez din do­meniul bunurilor de larg consum Unilever îşi dezvoltă ope­ra­ţiunile pe plan local în pofida pandemiei de COVID-19, anun­ţând că România este o piaţă foarte importantă pentru grup. Acest mesaj vine într-o perioadă de incertitudine marcată pe de-o parte de criza sanitară, iar pe de alta de impactul acesteia asupra consumului privat şi a economiei în ansamblul său.

„Anul 2020 ne-a învăţat că totul se poate schimba oricând. Ceea ce putem spune cu siguranţă este că nu vom lăsa planurile şi implicarea noastră în România să fie mult afectate de pandemie. Aceasta este o piaţă foarte importantă pentru noi şi acţiunile noastre din ultimii 30 de ani au dovedit acest lucru“, spune James Simmons, general manager al Unilever South Central Europe.

Gigantul anglo-olandez din domeniul bu­nu­rilor de larg consum este prezent pe piaţa locală cu operaţiuni de import şi distribuţie pe de-o parte şi cu producţie pe de alta. Grupul are local fabrici în Suceava - unde se realizează îngheţată -, Ploieşti - detergent - şi Bucureşti - alimente.

La finalul lui 2020 Simmons a anunţat in­vestiţii în fabrica de la Ploieşti, după ce ante­rior oficialii companiei spuseseră că dezvoltă şi producţia de la Suceava.

„Fabrica din Ploieşti produce unele dintre cele mai îndrăgite produse din portofoliul nostru. Având în vedere creşterea cererii în cate­goria de alimente, ne extindem capacitatea de producţie şi depozitare pe această cate­gorie“, spunea James Simmons recent.

El nu oferea nici atunci şi nu oferă nici acum detalii.

Totuşi, în ultimii ani se remarcă un pariu al gigantului pe producţia locală.

Afacerea de distribuţie şi import e cea mai mare ca cifră de afaceri, însă producţia Unilever în România creşte dat fiind că grupul şi-a consolidat această divizia prin achiziţii - în 2018 a fost preluată fabrica de îngheţată Betty Ice, iar în anul următor un pachet majoritar la Fru Fru, o companie activă pe segmentul de mâncare sănătoasă. Acestea se alătură unei fabrici pe care compania o are de circa 25 de ani la Ploieşti. Prima investiţie a Unilever în Europa Centrală şi de Sud a fost făcută pe piaţa românească. Un an mai târziu s-a deschis şi biroul de import şi distribuţie, iar în ultimii ani compania a continuat să se extindă prin achiziţii.

În total, Unilever are în România afaceri de 1,4 mld. lei în 2019, ultimul an pentru care există date.