ZF IT Generation. Paul Băbuş, Cosmin Ştefan - cofondatori StartGDPR, o platformă digitală automatizată care ajută IMM-urile să respecte normele GDPR, ţinteşte expansiunea în UE

Autor: Adrian Seceleanu 26.01.2021

„Potenţialul este foarte mare pentru că GDPR este un regulament care se aplică tuturor companiilor.“

StartGDPR, un start-up local care a dezvoltat o platformă digitală automatizată pentru a ajuta IMM-urile şi antreprenorii care lucrează pe cont propriu să respecte normele europene privind protecţia datelor (general data protection regulation - GDPR) ţinteşte în acest an expansiunea pe alte pieţe din Uniunea Europeană.

„Pentru anul acesta noi ne-am propus să avem produsul complet funcţional şi, să zicem, cu o cotă de piaţă suficient de mare în piaţa din România, şi, în acelaşi timp, o altă ţintă pentru anul acesta este să abordăm alte cinci pieţe din Uniunea Europeană în care să fi intrat şi să avem produsul complet funcţional, localizat şi cu clienţi în toate aceste ţări. Vrem să experi­mentăm pe diferite pieţe, digitalizarea este un proces care se întâmplă acum în toată Europa dar viteza depinde de la o ţară la alta, noi ţintim şi ţări foarte digitalizate şi ţări care urmează să se digitalizeze“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cosmin Ştefan, cofondator al StartGDPR. Potenţialul de business este unul semnificativ, a completat Paul Băbuş, cofondator al companiei. „Potenţialul este foarte mare pentru că GDPR este un regulament care se aplică tuturor companiilor, deci prin urmare, toate companiile care sunt funcţionale şi nu au implementat GDPR trebuie să-l reglementeze iar pe de altă parte toate companiile care vor fi înfiinţate în viitor trebuie să implementeze GDPR. (…) Am început în România pentru că este o piaţă pe care o ştim şi în care lucrăm şi am reuşit să dezvoltăm produsul pentru piaţa locală. Dar cum GDPR este un regulament valabil la nivelul Uniunii Europene, el se aplică în mod similar în tot spaţiul comunitar astfel încât pasul doi la care lucrăm deja este internaţionalizarea platformei şi oferirea acestor servicii la nivelul Uniunii Europene, companiilor din UE. Sperăm să ajungem cât mai repede la acest pas. Am început deja să lucrăm la dezvoltarea platformei la nivel european.“

Proiectul a fost lansat de Cosmin Ştefan, Paul Băbuş şi Daniel Rizea pentru a le oferi antreprenorilor şi firmelor mici o soluţie digitală de a implementa rapid normele GDPR. „Noi suntem o companie care-şi doreşte să ajute toate IMM-urile, start-up-urile, freelancerii, practic oricine are un business să respecte toate reglementările din zona GDPR. Normele GDPR sunt în vigoare din 2018, dar deşi a trecut destul de mult timp sunt destul de multe companii care au încă destul de multe probleme cu implementarea, cu a descoperi despre ce este vorba“, a explicat Cosmin Ştefan.

„Majoritatea companiilor au un buget destu de micuţ - cam 99% din companiile din UE sunt IMM-uri. Toate aceste companii, deşi şi-ar dori să respecte normele GDPR au destul de multe problemele cu implementarea. Aici ne-am propus noi să ajutăm companiile cu acest produs, StartGDPR, care se vrea a fi un instrument complet pentru IMM-uri pentru a-şi genera singure toată documentaţia necesară pentru conformarea cu GDPR. Procesul este destul de simplu, pe baza unor întrebări, pentru că noi deducem pe baza răspunsurilor care sunt procesele pe care le face fiecare dintre aceste companii şi realizăm personalizat deja documentaţia pentru fiecare firmă.“

 

Ce a mai declarat Cosmin Ştefan în cadrul emisiunii:

► Până acum pentru că am reuşit să dezvoltăm produsul prin efortul intern al companiei nu am avut nevoie de finanţare. În viitor, desigur, dacă vrem să facem o scalare rapidă, sau să abordăm diverse pieţe, probabil vom fi nevoiţi să luăm o finanţare. Nu este însă ceva de care avem nevoie urgent, deci pentru momentul de faţă - deşi noi suntem o companie la început - am ajuns deja la profitabilitate şi finanţarea este ceva de care am avea nevoie dacă am vrea să scalăm mai repede, să aducem funcţionalităţi noi pentru clienţii noştri ţi să abordăm pieţe noi. Am fost deja în discuţii cu diversşi finanţatori şi investitori pentru că am fost implicaţi deja în câteva proiecte de accelerare astfel că avem niţte uşi deschise pentru viitor pentru când vom avea nevoie de finanţare.

► Avem o abordare de tip self service, ceea ce înseamnă că potenţialii clienţi vin - noi avem inclusiv un sistem de personalizare, ei vin, selectează tipul de companie şi răspund la acele întrebări pe care le menţionam mai devreme şi pe baza acelor întrebări nu numai că facem şi personalizarea documentelor dar putem să le oferim inclusiv un sistem de tarifare adaptat soluţiei lor. De exemplu dacă este o companie offline care deţine doar un magazin şi nu are nevoie nimic din spectrul digital, ei nu trebuie să cumpere produsele digitale. Ca şi model de business este vorba de o taxă achitată o singură dată în care clienţii cumpără şi folosesc doar partea de produse care le sunt lor necesare. Dacă au nevoie de o soluţie pentru un magazin online îşi cumpără doar politica de confidenţialitate sau politica de cookies pentru online shop. Dacă au un business mai complex şi au nevoie de mai multe produse, ei cumpără, personalizat, ce le trebuie pentru compania lor.