Afaceri de la zero. Carolina Aldea, o fostă stewardesă, a trecut de la import la realizarea de pălării personalizate sub brandul Marabou Boutique

Autor: Livia Gheorghe 01.02.2021

♦ În cinci ani vreau să ajung la o cifră de afaceri de un milion de euro.

Carolina Aldea, fostă însoţitoare de zbor, a creat brandul Marabou Boutique pentru a aduce şi în România acceso­riile pe care le vedea în ţările în care călătorea. „Cred că fostul loc de muncă m-a ajutat să-mi descopăr această pasiune şi mi-a oferit oportunitatea să văd atâtea pro­duse noi din străinătate care la noi nu erau“, spune Carolina Aldea.

Ea şi-a dat seama că exista un gol în piaţa acce­­soriilor din România atunci când priete­nele sale îşi doreau produsele pe care ea le avea, aşa că a început să importe accesorii şi pălării din ţări precum China, Turcia, Spania, Anglia.

„Am început în 2017, la început im­por­tam bijuterii, gablonţuri, apoi ochelari de soa­re cu pietre şi pălării de plajă. De aproxi­ma­tiv un an, am observat că clientele vor pro­du­se personalizate, pe care am decis să le fa­cem noi integral, am făcut şi nişte cursuri, ate­liere la Londra. Am găsit şi furnizori noi de la care aduc materiale, avem şi un atelier, un­de încercăm să facem noi toate produsele. Acum producem la comandă pălării şi acce­so­rii, dar încă mai avem produse pe care le-am comandat mai de mult. Pentru produ­se­le noastre există alt preţ şi un timp de livra­re mai mare, dar şi alte materiale. Pălăriile fă­cute de noi ajung până la 500 lei, iar cele pe care le mai avem din import sunt aproximativ 150-200 lei“, povesteşte Carolina Aldea.

Pe lângă acest atelier şi magazinul online, Carolina Aldea spune că îşi doreşte să deschidă şi un magazin fizic şi un showroom în Bucureşti deoarece clientele au nevoie să probeze produsele pe care le comandă.

Până acum, Marabou Boutique a vândut lunar până la 400 de pălării în sezonul vacanţelor, iar fosta însoţitoare de zbor spune că a observat că pălăriile sunt purtate din ce în ce mai mult şi se gândeşte să se axeze doar pe acest tip de produse.

 „Primim multe comenzi de acce­so­rii pentru a fi purtate la evenimente, spe­răm ca în toamnă să se poată organiza mai multe. Vrem să adăugăm şi produse pentru bărbaţi“.

Carolina Aldea povesteşte că ea s-a ocu­pat de întregul business de la început, fiind de me­serie inginer, site-ul este făcut de ea, dar acum colaborează cu o agenţie de marketing care o ajută cu reclamele din online şi cu un grafician pentru bannere. 

Pandemia a fost pentru Marabou Boutique o oportunitate de dezvoltare, pen­tru că magazinele erau închise, majoritatea persoanelor îşi căutau accesorii în online.

„În 2019, cifra de afaceri a Marabou Boutique a fost de 35.000 de euro, iar în 2020, pen­tru că magazinele au fost închise, iar noi eram deja prezenţi în online, cifra de afaceri a crescut la 70.000 de euro.  Până acum, am avut o marjă de profit de 30-40% care proba­bil că va scădea atunci când vom avea angajaţi şi un magazin fizic“, spune antreprenoarea.

În cinci ani, Carolina Aldea îşi doreşte ca brandul ei să fie prezent în centre comerciale, iar obiectivul principal pentru următorii cinci ani este să ajungă la o cifră de afaceri de un milion de euro care, spune ea, este realizabilă deşi necesită multă muncă şi multe sacrificii.

livia.gheorghe@zf.ro

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.