Colliers administrează peste jumătate de milion de metri pătraţi de spaţii de birouri şi industriale prin departamentul de property management, din care 345.000 de metri pătraţi în Capitală. Divizia generează aproape 20% din afacerile companiei

Autor: Cristina Bellu 01.02.2021

Divizia de property management a Colliers International gestionează un portofoliu total de peste jumătate de milion de metri pătraţi de spaţii de birouri şi industriale, din care 345.000 de metri pătraţi în Capitală, arată datele transmise de reprezentanţii companiei de consultanţă imobiliară.

Din portofoliul total administrat în prezent, 390.000 de metri pătraţi închiriabili sunt în proiecte de birouri, iar 140.000 de metri pătraţi în proiecte industriale.

„Am început această activitate de la zero acum zece ani şi cu toate că serviciile oferite sunt în mare partea aceleaşi, modul în care ne desfăşurăm activitatea şi modul în care operăm este foarte diferit astăzi, având în vedere know-how-ul echipei, cunoştinţele şi experienţele acumulate în procedurile dezvoltate, implementarea celor mai bune practici, atât la nivel local, cât şi regional, şi sistemele noastre IT. Am investit foarte mult timp şi resurse şi în dezvoltarea profesională şi personală a echipei, precum şi în programele noastre software”, explică Ştefania Baldovinescu, Senior Partner şi Head of Real Estate Management Services & Land Agency în cadrul Colliers International.

Departamentul este format din 23 de specialişti care acoperă o gamă largă de activităţi de la managementul operaţional al clădirii sau tenant management, care se referă la nevoile şi solicitările chiriaşilor, până la servicii financiare (facturări, plăţi, venituri şi costuri, reconcilieri) sau raportarea către proprietar, asigurându-se că toţi chiriaşii respectă obligaţiile contractuale pe care şi le-au asumat.

De asemenea, în cazul clădirilor nou construite, divizia de administrare a proprietăţilor din cadrul Colliers International preia clădirea de la antreprenorul general şi o pregăteşte pentru operarea zilnică, odată ce construcţia este finalizată. Prin aceste servicii, Colliers International asigură managementul anual al bugetelor de Service Charge de peste 18 milioane de euro şi generează economii de scară pentru companiile care au ales să externalizeze administrarea proprietăţilor.

Departamentul generează în medie 15% - 20% din cifra de afaceri a companiei. Doi dintre clienţii cu care Colliers a început această activitate în 2011 - Allianz-Ţiriac şi Olympian Parks - sunt şi acum în portofoliul companiei de consultanţă imobiliară, alături de alte proiecte, precum cele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ştefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri AdamAmerica, portofoliul de birouri al Smartown Group, Allianz Office Building Braşov, Asirom Timişoara precum şi Olympian Park Braşov şi Timişoara, Arad Business Park şi ELI Park.