Victor Răcariu, general manager Glovo CEE: Piaţa de livrări din România îşi va continua trendul ascendent şi va trece de 1 mld. euro în 2021 după ce valoarea ei a crescut de 4-5 ori anul trecut

Autor: Cristina Roşca 02.02.2021

♦ Piaţa de livrări a fost una dintre puţinele care au crescut rapid în 2020, în plină pandemie ♦ Limitarea libertăţii de mişcare a populaţiei şi închiderea temporară a localurilor HoReCa au dus la o explozie a comenzilor la domiciliu ♦ Oamenii nu au cumpărat însă doar mâncare gata pregătită, ci şi bunuri de larg consum din supermarketuri ori hipermarketuri, medicamente de tip OTC din farmacii, echipamente sportive, haine etc ♦ Online-ul şi livrările au fost cuvintele de ordine ale anului trecut, iar 2021 nu pare a aduce mari schimbări.

Piaţa de livrări la domiciliu - în ansamblul său – ar putea depăşi în acest an pragul de 1 mld. euro, urmând a creşte cu 40-50%, potrivit esti­mă­rilor lui Victor Răcariu, general manager Glovo CEE. Platforma de livrări Glovo este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe această piaţă, având parteneriate strategice cu companii din mai multe domenii de activitate, de la HoReCa, la comerţ alimentar şi de la florării la magazine de mobilier.

„Cel mai probabil, anul acesta piaţa va continua trendul ascendent şi credem că va trece de 1 miliard de euro. În acest moment, piaţa totală de delivery se apropie de intervalul 650-700 milioane de euro, în creştere uriaşă faţă de 150 de milioane de euro cât era în 2019“, explică managerul.