Pandemia nu ţine cont de notorietatea brandului. Vânzările H&M în România au scăzut cu 20% în 2020, singurul declin de la intrarea pe piaţă acum un deceniu

Autor: Cristina Roşca 03.02.2021

♦ Retailerul de modă are în România 57 de magazine offline, anul trecut nefiind închise sau deschise unităţi noi ♦ Compania a obţinut în anul financiar 2020 (1 decembrie 2019 – 30 noiembrie 2020) afaceri de 2,1 mld. coroane suedeze, adică 208 mil. euro la cursul actual.

Vânzările gigantului suedez H&M, unul dintre cei mai importanţi jucători din moda locală şi in­ter­naţională, au scăzut anul trecut cu 20%, până la 2,1 mld. coroane suedeze (208 mil. euro). În lei, declinul este de 18%, potrivit raportului anual al companiei. Aceasta este singura scădere postată de businessul H&M în România într-un deceniu de activitate, în care compania a crescut constant şi şi-a dezvoltat operaţiunile offline şi online.

Declinul înregistrat de grup pe piaţa locală în contextul pandemiei de COVID-19, eveniment care a dus la închiderea temporară a magazinelor offline timp de mai multe luni, este în linie cu cel postat de grup la nivel mondial. Mai exact, afacerile companiei au scăzut tot cu 20%, la 187 mld. coroane suedeze (18,4 mld. euro). „Pandemia a afectat puternic vânzările grupului H&M, în special în trimestrul al doilea când magazinele au fost închise temporar pe majoritatea pieţelor. Per total, aproximativ 80% dintre magazine au fost închise în acele luni“, potrivit raportului anual al H&M aferent anului financiar 2020 ce a început la 1 decembrie 2019 şi s-a încheiat la 30 noiembrie anul trecut.