Criza coronavirus începe să-şi arate rezultatele: Pandemia a şters cu buretele o cincime din vânzările H&M în România. Compania a obţinut în anul financiar 2020 afaceri de 208 mil. euro

Autor: Cristina Roşca 03.02.2021

Vânzările H&M în România au scăzut cu 20% în 2020, singurul declin de la intrarea companiei pe piaţă acum un deceniu.

Declinul înregistrat de grup pe piaţa locală în contextul pandemiei de Covid-19, eveniment care a dus la închiderea temporară a magazinelor offline timp de mai multe luni, este în linie cu cel postat de grup la nivel mondial. Mai exact, afacerile companiei au scăzut tot cu 20%, la 187 mld. coroane suedez (18,4 mld. euro).

Retailerul de modă are în România 57 de magazine offline, anul trecut nefiind închise sau deschise unităţi noi. Compania a obţinut în România în anul financiar 2020 (1 decembrie 2019 – 30 noiembrie 2020) afaceri de 2,1 mld. coroane suedeze, adică 208 mil. euro la cursul actual.

„Pandemia a afectat puternic vânzările grupului H&M, în special în trimestrul al doilea când magazinele au fost închise temporar pe majoritatea pieţelor“, potrivit ra­portului.

Totuşi, şi în trimestrul patru - septembrie-no­iembrie -, când mallurile erau deschise, la fel şi maga­zi­nele stradale, vânzările din România ale retailerului au scă­zut cu 16% în coroane suedeze şi 12% în moneda lo­cală.

Acesta este un semn că românii au fost în continuare cumpătaţi, un motiv fiind şi faptul că timpul petrecut în case a rămas ridicat. Mulţi oameni au continuat să lucreze de acasă şi astfel nu au mai investit în îmbrăcăminte.