(P) Când faci cumpărăturile, faci şi bine. Carrefour România lansează primul program de loializare al unui retailer prin care clienţii pot include fapte bune în rutina zilnică.

Autor: Publicitate 08.02.2021

Shopping-ul a fost întotdeauna pentru români mai mult decât o necesitate, a fost un act social, un mod de a petrecere timpul liber. Această activitate nu a fost însă privită a avea şi o componentă de binefacere sau de responsabilitate socială. Nu până acum cel puţin.

Programul Act For Good, lansat de retailerul francez Carrefour, este gândit astfel încât atunci când consumatorii fac cumpărături, ei fac simultan şi fapte bune. Şi nu doar atât, sunt răsplătiţi pentru asta.

Prin Act For Good, accesibil prin Carrefour App, clienţii primesc la fiecare sesiune de cumpărături puncte, oferte exclusive sau au şansa să deblocheze vouchere ori experienţe. Ei pot câştiga, astfel, degustări de vinuri, invitaţii la concerte online şi alte activităţi. Şi, pentru că mic cu mic se face mare, fiecare punct acumulat se transformă şi într-un lanţ de acţiuni sustenabile pentru oameni şi planetă.

“Prin noul program Act For Good, Carrefour transformă cumpărăturile într-o experienţă unică, cu impact social. Prin fiecare sesiune de shopping, şi nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot şi beneficia de reduceri, vouchere şi experienţe. Totul integrat în aplicaţia Carrefour, un hub unic pe piaţa locală de retail care, de acum încolo, conectează într-un singur loc cumpărăturile, responsabilitatea socială, susţinerea comunităţii şi experienţele personale”, menţionează Narcis Horhoianu, Director de Marketing şi Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

Aceasta nu este prima iniţiativă a Carrefour legată de sustenabilitate, grija pentru comunitate şi mediul înconjurător fiind reflectată şi prin Punem Preţ Pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantităţii de ambalaje din plastic şi introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire şi reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile şi compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă şi derulează iniţiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor iniţiative li se adaugă contribuţia de peste un deceniu la Banca de Alimente - Crucea Roşie şi suportul pentru multe alte programe prin care susţine comunităţile vulnerabile şi reduce risipa alimentară.

Cea mai nouă iniţiativă a grupului Carrefour, Act For Good, e mai mult decât un program de loialitate, este un plan pe termen lung menit să creeze un climat în care "a face bine" devine adevărata monedă de schimb.

În platforma Act For Good, fiecare acţiune individuală făcută în favoarea binelui contribuie la un efort comun pentru binele mai mare al întregii comunităţi.  Act For Good conectează actul în sine de a cumpăra cu efortul individual, responsabil, îndreptat în favoarea comunităţii.  Schimbarea stă în fiecare dintre noi şi în modul în care ne raportăm la activităţile zilnice pentru a le da mai mult sens în economia unui stil de viaţă sustenabil şi echilibrat.

Astfel, o şedinţă de shopping poate însemna şi susţinerea producătorilor locali prin promoţii, şi răsplătirea cumpărăturilor pe acest segment. Iar clienţii pot beneficia de reduceri pentru produsele bio, eco, sănătoase, ce contribuie la binele celor din jur şi la protejarea mediului. Nu în ultimul rând, consumatorii pot să îşi doneze punctele obţinute făcând cumpărături pentru susţinerea unei cauze sociale listate în aplicaţie.

”La Carrefour, preţuim fiecare acţiune care contribuie la binele comunităţii. De exemplu, dacă alegi să cumperi legume din Carrefour, de la un producător local, această acţiune va fi răsplătită cu reduceri şi puncte Act For Good, ce pot fi folosite pentru susţinerea fermierului care a crescut respectivele legume. Oricât de mic îţi pare efortul tău, programul Act for Good din Carrefour App e despre fiecare gest mic care contează, care #SePune alături de toate celelalte gesturi mici şi se socoteşte atât pentru tine, cât şi pentru comunitate”, spune Anca Damour, Director CSR şi Comunicare Externă, Real Estate & Corporate Affairs şi Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

Ea adaugă că, astfel, „a face bine” poate să devină parte integrantă din vieţile oamenilor de zi cu zi, la fel cum sunt şi cumpărăturile zilnice.

„Este un pas în plus prin care dublăm demersurile pe care Carrefour le face prin filosofia Act For Food care animă programe originale precum Deschidem Vinul Românesc, Creştem România BIO, Filierele Calităţii sau Punem Preţ Pe Plastic. Prin ele, dar şi prin multe alte programe strategice, susţinem comunităţile, producătorii şi acţionăm în favoarea unei vieţi mai sănătoase.” În plus, Carrefour a susţinut atât financiar cât şi prin transfer de expertiză, înfiinţarea Fundaţiei pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care îşi propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România.

Carrefour România oferă clienţilor săi un întreg univers de posibilităţi de a face cumpărături în siguranţă: direct în cele peste 360 de magazine din ţară, unde, cu aplicaţia Carrefour şi casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă şi uşoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau prin Click & Collect: www.carrefour.ro, platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play şi App Store şi cu o reţea prezentă în 38 de localităţi.

Şi aplicaţia Carrefour este disponibilă gratuit atât în App Store cât şi în Google Play. Odată descărcată, clienţii îşi creează un cont Act for Good, iar apoi li se generează un cod special direct în aplicaţie. La casa de marcat din magazinele Carrefour, acesta este scanat, iar apoi, fiecare 20 de lei cheltuiţi (excepţie făcând băuturile alcoolice şi tutun), sunt răsplătiţi cu un punct. Totodată, se pot obţine puncte extra la achiziţia de produse special semnalizate. În final, punctele se cumulează exclusiv în contul individual prin scanarea codului Act For Good. Nu în ultimul rând, fiecare zi vine cu reduceri speciale, între 20% şi 50%, la gamele şi produsele selectate zilnic. Punctele pot fi, totodată, donate către un ONG.

„Act For Good este o platformă Carrefour care uneşte şi recompensează consumatorii noştri loiali şi activi care preţuiesc stilul de viaţă sănătos, trăit cu respect faţă de natură şi comunitate. Cu Act For Good dăm mai multă valoare procesului de cumpărături de zi cu zi, perpetuând comportamente pozitive în societate, asociindu-le cu gestul simplu de a cumpăra”, spune Narcis Horhoianu.  Aplicaţia Carrefour devine, în acest fel, locul în care cumperi uşor, rapid şi în siguranţă, în timp ce contribui, cu paşi mici, la rezolvarea unor cauze mari.